آلودگی این روزهای هوا به کیفیت بنزین ارتیاط دارد؟

آلودگی این روزهای هوا به کیفیت بنزین ارتیاط دارد؟

اقتصاد > انرژی - شانا نوشت: معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ارتباط آلودگی هوا به کیفیت بد بنزین بی انصافی است، گفت: همانطور که آزمایش ها نشان می دهد و محیط زیست نیز تایید کرده با توزیع بنزین یورو٤ در کلانشهرها میزان آلاینده بنزن، آروماتیک و گوگرد در هوای این شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

عباس کاظمی با بیان اینکه پالایشگاه های امام خمینی (ره) شازند اراک، اصفهان و تبریز تولید کننده بنزین یورو٤ در کشور هستند، افزود: هم اکنون با راه اندازی واحد تولید ٧ میلیون لیتری بنزین یورو٤ پالایشگاه اصفهان در مرحله آزمایش قرار دارد.

وی اضافه کرد: اکنون معاون وزیر نفت با یادآوری تولید ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو٤ در پالایشگاه شازند اراک، ٧ میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و حدود یک میلیون لیتر از این نوع بنزین در پالایشگاه تبریز تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: بنزین تولیدی پالایشگاه شازند اراک علاوه بر توزیع در شهر اراک، در کلانشهر تهران و کرج نیز توزیع می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات دولت و همچنین با توجه به این که مقرر بود از سال ٩١ بنزین توزیعی در هشت کلانشهر بر مبنای استاندارد یورو٤ باشد، از اواخر سال ١٣٩٢ توزیع بنزین یورو٤ تولیدی پالایشگاه امام خمینی (ره) اراک، بدون امتزاج با بنزین های معمولی با استفاده از خطوط لوله به انبار نفت تهران منتقل و سپس در پایتخت و همچنین شهر کرج توزیع شد.

کاظمی درباره توزیع گازوییل یورو٤ در کلانشهرهای کشور نیز گفت: چهار کلانشهر تهران، اراک، کرج و اصفهان به طور کامل و حدود نیمی از شهر مشهد، تبریز و اهواز زیر پوشش این فرآورده قرار دارند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: گازوییل یورو٤ به میزان کافی تولید می کنیم، اما مشکل انتقال داریم و با حل این مشکل در آینده نزدیک امیدواریم شهر مشهد نیز تحت پوشش کامل این فرآورده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در ادامه به انتشار اخبار مربوط به آلودگی هوا و ارتباط آن با کیفیت بد بنزین، اشاره کرد و گفت: این موضوع، بی انصافی است.

وی افزود: همان گونه که آزمایش ها نشان می دهد و محیط زیست نیز تایید کرده با توزیع بنزین یورو٤ در کلانشهرها میزان آلاینده بنزن، آروماتیک و گوگرد در هوای این شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کاظمی به وقوع پدیده اینورژن (وارونگی دما) در فصول سرد سال اشاره کرد و افزود: با ورود به فصول سرد سال، کربن حاصل از احتراق کارخانه ها، نیروگاه ها، دودکش ماشین ها و نیز استفاده از وسایل گرمایشی خانگی باعث انباشت کربن در جو شده و اجازه حرکت عمودی هوا را نمی دهد، ازطرفی به دلیل نوزیدن باد انتقال افقی هوا نیز میسر نشده و آلودگی هوا به اوج می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تنها راه خروج از این بحران را استفاده بهینه از حامل های انرژی توسط هموطنان، توسعه دولت الکترونیک، کاهش سفرهای غیر ضروری و توسعه حمل و نقل عمومی برقی - ریلی عنوان کرد.

آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها به شدت افزایش یافته و به کودکان، سالمندان و گروه های درمعرض خطر توصیه شده است که از تردد غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

22339

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا