تحولات دو صندوق با سود سالانه ۲۲.۵ و ۲۴.۷ درصدی اعلام شد

تحولات دو صندوق با سود سالانه ۲۲.۵ و ۲۴.۷ درصدی اعلام شد

مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با اعلام اینکه منابع صندوق این شرکت از ۵ هزار میلیاردتومان عبور کرده،تحولات دو صندوق با سود سالانه ۲۲.۵ و ۲۴.۷ درصدی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی محمودی مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بازدهی مناسب سرمایه‌گذاران و نقدشوندگی بالا را از عواملی دانست که باعث شده استقبال مناسبی از این صندوق شود.

وی ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و تضمین سود ٢٠ درصدی است که از شهریور ٩١ شروع به فعالیت کرده است. مواعد پرداخت سود سرمایه‌گذاران این صندوق در ابتدای تأسیس، هر 3 ماه یکبار بود ولی سال گذشته به منظور افزایش جذابیت این صندوق، مواعد پرداخت سود ماهانه شد.

وی به دیگر نقاط جذابیت صندوق لوتوس اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در این صندوق که در سال جاری اجرایی شد، صدور و ابطال آنی واحدهای این صندوق است که همانند سیستم بانکی عمل می‌کند . این امر در راستای افزایش نقدشوندگی اجرایی شده است. همچنین سود سرمایه‌گذاران نیز پیش از این، دو روز کاری پس از تاریخ تخصیص، پرداخت می‌شد اما با تغییراتی، یک روز کاری پس از تخصیص، سود به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود.

محمودی درباره بازدهی این صندوق گفت: این صندوق از ابتدای تأسیس همواره بیش از رقم تضمین شده سود پرداخت کرده و سعی شده است بازدهی آن قابل رقابت با سپرده بانکی (به‌عنوان گزینه سرمایه‌گذاری با شرایط مشابه و قابل مقایسه) باشد. در آخرین دوره پرداخت سود هم که 26 آذر ماه بود، 22.51 درصد سود سالانه به سرمایه‌گذاران این صندوق توزیع شد.

این مقام مسئول به ساختار صندوق لوتوس پارسیان اشاره کرد و افزود: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بانک پارسیان ضامن نقدشوندگی این صندوق هستند و نیز سرمایه‌گذاری در این صندوق از طریق شعب بانک پارسیان امکان‌پذیر است.

محمودی به دیگر صندوق تحت مدیریت اشاره کرد و گفت: صندوق اعتمادآفرین پارسیان نیز که از نوع صندوق‌های قابل معامله در فرابورس ایران است، با استقبال خوبی در بازار مواجه شده به‌طوری که ارزش بازار این صندوق نیز از 200 میلیارد تومان عبور کرده است.

وی درباره دلیل این استقبال توضیح داد : اعتمادآفرین از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با درآمد ثابت است. از‌این‌رو ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق، بسیار پایین بوده و برای افراد ریسک گریز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. از سوی دیگر به دلیل قابل معامله بودن این صندوق از طریق شبکه کارگزاری‌ها و سهولت داد و ستد از طریق کد معاملاتی آنلاین، سرمایه‌گذاری در این صندوق از نقدشوندگی بالایی برخوردار است.

محمودی افزود: همچنین به دلیل قیمت پایین واحدهای این صندوق، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ کم نیز فراهم بوده و به دلیل اینکه سود واحدهای این صندوق در NAV آن لحاظ می‌شود، کسب سود از طریق reinvest امکانپذیر است.

وی درباره بازدهی صندوق اعتمادآفرین گفت: بازدهی مؤثر این صندوق از ابتدای فعالیت در فرابورس (27 اردیبهشت 94) تاکنون 24.78 درصد بوده و در حال حاضر این صندوق، بزرگترین ETF بازار سرمایه کشور است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا