سرگيجه طلا در آستانه تعطيلات كريسمس

سرگيجه طلا در آستانه تعطيلات كريسمس

در بازارهای بین المللی امروز (پنج شنبه) بهای طلا پس از دو روز کاهش متوالی با افزایش روبرو شد و به بالاتر از ۱۰۷۰ دلار در هر اونس رسیده است.

 

قیمت جهانی طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی هنوز نتوانسته است مسیر اصلی خود را پیدا کند و با نوسانات زیادی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش نوسانات ارزش دلار و سایر ارزهای معتبر بین المللی ، شاخص سهام و قیمت انرژی در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر تحولات قیمت این فلز گرانبها داشته است.
بر این اساس قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۰۷۲ دلار رسیده، این در شرایطی است که بهای اونس در دو روز گذشته با افت ۰.۷ درصدی روبرو شده بود.
همچنين بسیاری از بازارهای بین المللی در آستانه رفتن به تعطیلات کریسمس هستند و برخی بازارهای بین المللی نیز تا دوشنبه آینده تعطیل خواهد بود.
۲ عامل موثر بر روند قیمت طلا در سال ۲۰۱۶
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ۲ عامل مهم و تاثیرگذار می تواند تغییر دهنده بازی در بازار جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی به خصوص در ۶ ماه دوم این سال باشد. به اين ترتيب در حالی که قیمت طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی برای سومین سال متوالی رو به کاهش بوده، سئوال این است که روند نوسانات قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی چگونه خواهد بود؟
تحلیلگران تاکید کردند که ارزش دلار و شکل گیری فشارهای تورمی در اقتصادهای توسعه یافته و در حال توسعه در شش ماه دوم ۲۰۱۶ میلادی، بی شک ۲ عامل تغییر دهنده بازی در بازار طلا خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا