ایران و مغولستان همکاری های کشاورزی را توسعه می دهند

ایران و مغولستان همکاری های کشاورزی را توسعه می دهند

تهران-ایرنا- جمهوری اسلامی ایران و کشور مغولستان همکاری خود را در بخش کشاورزی و دامپروری توسعه می دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز(چهارشنبه) در دیدار با وزیر امور خارجه مغولستان در محل وزارتخانه، گفت: روابط سیاسی دو کشور در شرایط مناسبی است و امیدوارم روابط اقتصاد نیز توسعه یابد.
وی با بیان اینکه دو کشور توانمندی زیادی در حوزه کشاورزی دارند که می توانند به یکدیگر انتقال دهند، یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و همچنین با پشت سر گذاشتن تحریم ها به توانمندی های بالایی در بخش کشاورزی رسیده است.
وی درباره وضعیت اقلیمی ایران نیز گفت: با وجود محدودیت های اقلیمی و همچنین با درنظر گرفتن کم آبی در ایران، چگونگی استفاده درست از منابع آبی همواره مورد توجه برنامه ریزان اجتماعی بوده است.
وی میزان صادرات محصولات کشاورزی ایران در سال گذشته را 6.5میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ایران یکی از بزرگترین صادرکننده های محصولات باغی در منطقه است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین افزود: ایران ضمن موفقیت در زمینه شیلات و دامپروری، در بخش های مربوط به فناوری بذری، مقاوم به سرما، تنش های آبی، شوری و بیماری ها نیز کارهای عملی خوبی انجام داده است.
حجتی ادامه داد: ایران نخستین تولیدکننده پرورش آبزیان در منطقه است؛ از این رو آمادگی داریم در این زمینه با کشور مغولستان همکاری کنیم.
به گفته وزیر جهاد کشاورزی، همچنین دو کشور می توانند در زمینه محصولات تولیدی در هر کشور با یکدیگر مبالات کالایی داشته باشند.
وی یادآور شد: ایران و مغولستان می توانند در بخش کشاورزی در زمینه تولیدی، علمی و تجاری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

** مغولستان خواهان همکاری اقتصادی با ایران است
وزیر امور خارجه مغولستان نیز در این دیدار گفت: از سال 2012 میلادی که رئیس جمهوری مغولستان به ایران سفر کرد، اراده قوی برای توسعه روابط بین دو کشور ایجاد شده است.
«لونه گ پورسون» ادامه داد: سال آینده میلادی، چهل و پنجمین سال رابطه دوستانه میان دو کشور را در مغولستان جشن خواهیم گرفت.
وی یادآور شد: مغولستان با پنج میلیون مترمربع وسعت و سه میلیون جمعیت دارای 70 میلیون دام است.
ادامه دارد...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا