ثبت‌نام 50 هزار نفر از 6 میلیون‌ کارگر

شکست طرح جمع‌آوری اطلاعات کارگران

شکست طرح جمع‌آوری اطلاعات کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه سامانه 30001633 که قرار بود اطلاعات بیش از 6 میلیون کارگر را جمع‌آوری کند، در آستانه تعطیلی قرار گرفته است، گفت: دستگاه‌های دولتی و مجلس همکاری‌های لازم را نکردند.

هادی ابوی با اشاره به آخرین جزئیات طرح جمع‌آوری اطلاعات کارگران اظهار داشت: این سامانه پیامکی با رقم 30001633 پنج ماه پیش به صورت پایلوت آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: به دلیل عدم همکاری دولت و مجلس این طرح شکست خورد اما هنوز به طور کامل آن را تعطیل نکرده‌ایم.

ابوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده بود 6 میلیون کارگر در این طرح اطلاعات خود را ارائه کنند، گفت: با استفاده از این بانک اطلاعاتی قرار بود، تمام تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه با استفاده از آن انجام شود در حالی ک تنها 50 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: مراحل اجرای طرح بانک اطلاعات کارگران در مشهد به شکل پایلوت در حال انجام است ولی به منظور پوشش هرچه بهتر کارگران و تسهیل در انجام ثبت نام تصمیم شد تا کار با راه‌اندازی یک سامانه دنبال شود.

وی افزود: در این طرح تمام نیروهای کار مشمول قانون کار بدون هیچ منعی امکان ثبت نام در این بانک اطلاعاتی با ارسال شماره تلفن ثابت و کد شهر محل سکونت به سامانه 30001633 داشتند.

به گزارش فارس، 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور وجود دارند؛ تاکنون آماری از جامعه کارگری کشور اعم از کارگران ساختمانی و کارگران فاقد بیمه در کشور وجود نداشته و به آمار سازمان تامین اجتماعی نیز نمی‌توان استناد کرد.

بر اساس این گزارش، بخشی از کارگران بیمه خویش فرما یا سلامت هستند و عده زیادی از کارگران نیز به شکل پنهان در کارگاه‌های زیرزمینی مشغول کارند که هنوز شناسایی نشده‌اند بنابراین وجود بانک اطلاعات کارگران امکان پیگیری بیمه درمان آنها را فراهم می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا