دلجویی استاندارد تهران از زعفران حمید 110

دلجویی استاندارد تهران از زعفران حمید 110

فولاد نیوز: پس از آنکه زعفران حمید110 به اشتباه از سوی استاندارد استان تهران غیر استاندارد اعلام شد، مدیرکل این اداره با اعلام استاندارد بودن این برند زعفران از آن دلجویی کرد.

به گزارش «فولاد نیوز»، ادراه کل استاندارد استان تهران خردادماه سال جاری در حالی از جمع آوری 3400 بسته زعفران غیر استاندارد خبر داده بود که به نظر می رسید در این رابطه اشتباهاتی صورت گرفته و در نهایت این اداره کل در مردادماه با صدرو اطلاعیه ای اعلام کرد که برند زعفران حمید 110 دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی است.
حمید محلاتی مدیرعامل زعفران حمید110، در این خصوص گفت: متاسفانه خردادماه امسال و در کمال ناباوری استاندارد استان تهران محصول تولیدی ما را غیر استاندارد اعلام کرد در حالیکه ما به رغم دارابودن علامت استاندارد از اداره استاندارد استان کرمان دارای نشان سیب سلامت از وزارت بهداشت نیز بودیم!
وی ادامه داد: هرچند مسئولان اداره استاندارد استان تهران به اشتباه خود پی بردند و در مردادماه امسال زعفران حمید 110 را دارای علامت استاندارد و مورد تایید اعلام کردند، اما این اشتباه ضرر و زیان هنگفتی به مجموعه ما وارد کرد که جبران ناپذیر است.
محلاتی در ادامه ضمن حمایت از سخت گیری های سازمان های متولی نظارت در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی کشور، خواستار توجه بیشتر این سازمان ها در برخورد با فعالان بخش خصوصی قانون مدار کشور شد تا در راستای حفظ سلامت مردم شاهد توسعه و آبادانی کشور نیز باشیم.
وی در خصوص اینکه مردم چگونه می توانند زعفران خوب از نامرغوب را تشخیص دهند به دو راهکار اشاره کرد و گفت: زعفران خوب به دلیل مواد طبیعی خودش دارای اندکی تلخی است و چنانچه به هنگام چشیدن آن شیرینی یا شوری احساس شود آن زعفران تقلبی است. همچنین وقتی ساقه ها یا ساقه زعفران را داخل آب سرد یا جوش می ریزید پس از 10 تا 15 دقیقه باید شاهد تفاله آن باشیم یعنی اینکه زعفران در آب حل نمی شود و چنانچه زعفرانی در آب حل شود تقلبی است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا