آغاز فعالیت بورس ملی آمریکا پس از ماه ها سکوت

آغاز فعالیت بورس ملی آمریکا پس از ماه ها سکوت

بورس ملی آمریکا که به دلیل حجم معاملات کم تعطیل شده بود دوباره فعالیت خود را از سر گرفت تا بتواند معاملات اوراق بهادار و صندوق های با درآمد ثابت را به انجام برساند.

 

 

بورس ملی آمریکا دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بورس ملی آمریکا که به دلیل حجم معاملات کم تعطیل شده بود دوباره فعالیت خود را از سر گرفت تا بتواند معاملات اوراق بهادار و صندوق های با درآمد ثابت را به انجام برساند.

بر اساس این گزارش، بورس ملی آمریکا، یکی از قدیمی ترین بازارهای آمریکا است که در سال 1885 میلادی که در شهر سینسینتی ایالت اوهایو آمریکا تأسیس شد.

بورس سینسینتی یکی از کوچکترین بازارهای آمریکا بود که پس از آن به عنوان بورس تمام الکترونیک این منطقه در سال 1976 میلادی فعالیت خود را ادامه داد.

این بازار به نسبت کوچک، در سال 1995 میلادی به ایالت شیکاگو منتقل شد و به "بورس ملی آمریکا" تغییر نام داد و پس از آن به ایالت نیوجرسی منتقل شد.

پس از آن که در سال 2011 میلادی با بورس CBOE(تابلوی آپشن بورس شیکاگو) ادغام شد در ماه می سال 2014 معاملات خود را به دلیل حجم پایین، متوقف ساخت.

بورس ملی آمریکا پس از ماه ها عدم فعالیت، توسط عده ای از سرمایه گذاران خریداری شد و امروز به صورت موقتی فعالیت خود را آغاز کرد تا به صورت رسمی در تاریخ 31 دسامبر سال 2015 طی مراسمی، فعالیت خود را آغاز کند.

آیا واقعا اقتصاد آمریکا نیاز به یک بورس جدید دارد؟

سه نهاد اوراق بهادار در این کشور فعالیت دارند که هر کدام بورس های متفاوتی را رهبری می کنند.

ICE دارای سه بورس است که بورس نیویورک، نیویورک Arca و نیویورک Amex را شامل می شود. BATS دارای 4 بورس مجزا به نام های دیرکت اج A، دیرکت اج X ، بتس BYX و بتس است.

در این میان نزدک هم دارای سه بازار نزدک، نزدک BX و نزدک PSX است در حالی که بورس های کوچکی مثل بورس شیکاگو و هم اکنون بورس ملی آمریکا نیز در اقتصاد این کشور فعالیت می کنند.

در وهله اول به نظر می رسد جواب منفی باشد و نیاز اقتصاد آمریکا به این تعداد بازار مبرم نباشد.

اما کارشناسان معتقدند کارمزدهای بسیار اندکی که این بورس ها بابت تراکنش و معاملات از شرکت های کارگزاری اخذ می کند کمی به نقدینگی کشور کمک می کند.

بر طبق قوانین کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، بورس ملی آمریکا دارای دو گروه سهامدار است، 12 سهامدار حقیقی که دارای 64 درصد از سهام بورس ملی این کشور است. گروه دوم از سهامداران، شامل دو شرکت از نهادهای وابسته به بورس ملی که شامل شرکت هلدینگ سرمایه گذاری Thor با 16 درصد سهم و شرکت هلدینگ سرمایه گذاری TIP-1 با 20 درصد سهام است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا