نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس:

رفع مشکلات اقتصادی کشور مستلزم داشتن اقتصاد تولید محوراست

رفع مشکلات اقتصادی کشور مستلزم داشتن اقتصاد تولید محوراست

سنندج- نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات اقتصادی کشور را مستلزم داشتن اقتصاد تولید محورذکر کرد.

سیدمحمد بیاتیان شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزارشد، گفت: با وجود بهره بیش از ۲۰ درصد تسهیلات بانکی نمی توان انتظار انجام کاری را در حوزه تولید و صادرات در کشور داشت.

وی عنوان کرد: معقتدم اقتصاد کشورما دلال و واسطه محور است و همین موجب ایجاد مشکلاتی در این حوزه شده که برای رفع آن باید به اقتصاد تولید محور دست پیدا کنیم.

وی اظهارداشت: وقتی که اقتصاد دلال محور باشد بیشترین سود تولید محصولات و کالاها در بخش های مختلف به جیب دلالان وارد می شود وتولید کننده ای که بیشترین سختی و مشقت را درمسیر تولید کالایی متحمل شده کمترین بهره را می برد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آستانه تصویب قانون بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه کشور هستیم و می طلبد صاحب نظران و کارشناسان توانمند استان نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه های مختلف به نمایندگان خود در مجلس منتقل کنند تا در این قوانین که نقشه راه آینده کشور هستند حق استان ما ضایع نشود.

بیاتیان چند نرخی بودن دلار و ارز برای تولید کنندگان ما هم چون سم مضر است، اظهارداشت: برای ساماندهی بخش تولید و صادرات نیاز به بازنگری در قوانین و عملکرد اقتصادی کشور وجود دارد.

وی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه- مریوان را نورافکن و چراغی خواند که به واسطه ایجاد آن تمام استان کردستان روشن خواهد شد.

وی ادامه داد: از هر زاویه ای که به ایجاد این منطقه نگاه و توجه شود می توان پی برد که استعداد راه اندازی آن در این استان وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است جلسه ای با رئیس مجلس شورای اسلامی در ارتباط با منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان تشکیل دهیم.

بیاتیان با بیان اینکه توسعه کردستان اصول گرا و اصلاح طلب را نمی شناسد، عنوان کرد: بدور از هرگونه وابستگی جناحی و گرایش سیاسی باید مسائل مربوط به توسعه استان به ویژه منطقه آزاد بانه-مریوان پیگیری شود و هرفردی که خلاف این عمل کند به مردم منطقه خیانت کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن سنندج هم در این مراسم با اشاره به اینکه برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی باید از همه ظرفیت های کلیه مناطق کشور استفاده کنیم، بیان کرد: معتقدم برای بالابردن شاخص های اقتصادی باید از تمامی ظرفیت های موجود در کشور بهره ببریم.

سیدکمال حسینی بیان کرد:  امیدواریم نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با همکاری و تعامل بتوانند نقش سازنده ای را در جهت هم افزایی و همسویی به عمل آورند تا پس از بررسی موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس مجددا لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی بانه-مریوان به صحن علنی مجلس باز گردد.

وی به تلاش های مردم کردستان در عرصه بازرگانی در سخت ترین شرایط اشاره کرد و اظهارداشت: مردم و بخش خصوصی کردستان یارانه و سهم واقعی خود را با تحمل فقر، بیکاری مشکلات و مساعی متعددی ناشی از سال ها محرومیت تاریخی، به خوبی ادا و پرداخت  کرده اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن  بیان کرد: اینک با شرایط جدید کشور در عرصه بین المللی در انتظار حمایت همه  دولتمردان نسبت به برنامه های توانمند سازی بخش خصوصی  در استان هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا