رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان:

کردستان ۶.۶ درصدکل صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص داده است

کردستان ۶.۶ درصدکل صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص داده است

سنندج- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان عنوان کرد: کردستان ۶.۶ درصد کل صادرات ایران به عراق را به خود اختصاص داده است.

محمد دره وزمی شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات از مرزهای استان به خارج از کشور داشتیم که این میزان ۱.۳ درصد صادرات کل کشور را شامل می شود.

وی عنوان کرد: صادرات ایران به عراق هم حدود ۸.۹ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۲۳۳ میلیون دلار آن مربوط به استان کردستان بوده است و به عبارتی ۶.۶ درصد صادرات ایران به عراق از گمرکات کردستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات کردستان به اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است، اظهارداشت: درصد بسیار کمی از کل صادرات کردستان به کشور های هدف که شامل اقلیم کردستان عراق، افغانستان، ارمنستان و تاجیکستان است را تولیدات داخل استان شامل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزایش میزان صادرات استان را مستلزم شناسایی بیشتر کشورهای هدف خواند و بیان کرد: این مهم هم به تنهایی از عهده دولت برنمی آید و بخش عمده ای از اقدامات نیاز به ورود و تعامل بخش خصوصی  دارد.

دره وزمی افزود: اکنون فضای توسعه ارتباطات تجاری با ورود هیئت های تجاری  از کشورهای مختلف دنیا توسط دولت تدبیر وامید ایجاد شده است و استان ما هم نباید از حضور این هیئت ها بی بهره شود.

وی یکی دیگر از الزامات افزایش صادرات دراستان را تقویت زیرساخت های حمل ونقل ذکر کرد و اظهارداشت: وقتی زیرساخت های حمل ونقل در استان ما مهیا نباشد تجار و بازرگانان و صادرکنندگان به سایر استان های مرزی کشور مراجعه می کنند.

وی عنوان کرد: وجود صادرکنندگان آگاه و توانمند هم تاثیر بسزایی در تقویت و افزایش صادرات در استان دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا