تشدید روند نزولی بورس

تشدید روند نزولی بورس

بورس تهران در معاملات اولین روز زمستان روند منفی‌تری به خود گرفت و با افت تمامی متغیرها مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در معاملات امروز تالار شیشه‌ای رشد ناچیز بورس در روز گذشته سریعا از بین رفت و به جای آن روند منفی و قرمز رنگ در فضای تالار شیشه ای حاکم شد.

روند نزولی قیمت نفت و برقراری سایه ابهامات اقتصادی بر بازار سرمایه و پیش بینی گزارش نامطلوب 9 ماهه شرکتها موجب شده است تا بورس تهران روزهای منفی توام با ناامیدی را سپری کند.

این اتفاق موجب شد تا در بازار امروز شرکتهای کشتیرانی، بانک کارآفرین، پتروشیمی پردیس و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تاثیر را در افت 104 واحدی شاخص بورس بگذارد و به همراه سایر شرکتها موجب رسیدن این متغیر به کانال 61 هزار و 414 واحد شود.البته امروز فولاد مبارکه، ملی مس و مخابرات تاثیر مثبتی روی شاخص بورس داشتند، اما نتوانستد مانع از روند نزولی آن شوند.

در بازار اولین روز دی ماه شرکتهای کنتورسازی، صنایع شیمیایی سینا و پلی اکریل از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل گروه دارویی سبحان، تهران شیمی و پارس الکتریک بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

ادامه روند منفی بورس در معاملات امروز موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که در معاملات امروز تالار حافظ تنها 335 میلیون سهم به ارزش 65 میلیارد تومان دادو ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 265 هزار میلیارد تومان افت کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا