دبیر یک انجمن تخصصی:

صنایع لبنی افزایش قیمت را اعمال نمی کنند

صنایع لبنی افزایش قیمت را اعمال نمی کنند

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: نبود قدرت خرید برای مصرف کنندگان، عدم کشش بازار، رکود حاکم بر صنایع لبنی، دپو کالا در کارخانه ها مانع از اجرای افزایش 6 درصدی قیمت شیر و فرآورده های لبنی است و صنایع این مصوبه را اعمال نمی کنند.

رضا باکری روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: شرایط رکودی حاکم بر بازار و کاهش تقاضای مصرف ،امکان هیچگونه افزایش قیمتی را به صنایع لبنی نمی دهد.
وی اظهارداشت: اقدام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به منظور پشتیبانی از دامداران صورت گرفته، زیرا دولت امسال امکانات مالی پرداخت یارانه به دامداران را نداشته است.
وی اضافه کرد: دولت به دنبال جبران خسارت دامداران از محل افزایش قیمت فرآورده های لبنی است ، اما چنین امکانی در بازار وجود ندارد.
باکری تصریح کرد: پرداخت یارانه و حمایت از بخش کشاورزی و دامداران توسط دولتها در دنیا رایج است ، بنابراین انتظار می رود برای حمایت از این بخش، دولت راهکاری به غیر از افزایش قیمت 6 درصدی پیدا کند.
وی درباره قیمت گذاری دستوری دولت برای لبنیات گفت: مطابق مکاتباتی که به منظور اصلاح تغییر سیستم قیمت گذاری دستوری دولت را به سیستم قیمت گذاری عرضه و تقاضا به اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ارایه شده، آنها در شورا مطرح کرده اند و این موضوع در دست پیگیری است تا با تصویب آن مشکل صنعت لبنیات برطرف شود.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان چندی پیش ابلاغ کرد که همه کارخانه های لبنی موظفند از اول دی ماه امسال نسبت به افزایش قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف شیر، ماست و پنیر به میزان حداکثر 6 درصد نسبت به قیمت مصوب سال گذشته اقدام کنند.
براساس این ابلاغیه، طبق مصوبه ششم مردادماه امسال ستاد هدفمند سازی یارانه ها و مذاکرات نوزدهم آبان ماه امسال در ارتباط با قیمت فرآورده های لبنی، قرار است همه کارخانه های لبنی از اول دی ماه نسبت به افزایش یک هزار ریالی ( یکصد تومانی ) قیمت خرید فعلی هرکیلوگرم شیر خام از دامداران اقدام کنند.
پارسال هشت میلیون و 800 هزار تن شیر خام در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال، تولید شیر در کشور به 9 میلیون و یکصد هزار تن برسد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا