معاون وزیر صنعت:

ایمیدرو برای حفاظت از محیط زیست، ایمنی و بهداشت بیش از 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد

ایمیدرو برای حفاظت از محیط زیست، ایمنی و بهداشت بیش از 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد

تهران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پارسال بیش از 70 میلیارد تومان در بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سرمایه گذاری کرد که پیامد کاهش حوادث را در معادن به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی کرباسیان امروز(سه شنبه) در دومین همایش HSE در سازمان ایمیدرو افزود: امروز سومین روز تعطیلی مدارس در همه سطوح پایتخت را بدلیل آلودگی هوا شاهد بودیم و ضایعاتی که از راه آلایندگی هوا به مردم وارد می شود، اکنون قابل برآورد نیست، بلکه حدود یک دهه زمان نیاز است تا به آثار این شرایط دست یابیم.
وی افزود: شرایط کنونی در کلان شهرهای کشور که با پدیده جدی آلودگی هوا روبرو شده اند، زمینه درک اهمیت حفاظت از محیط زیست را برای مردم کشورمان، باورپذیر می سازد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: برگزاری اجلاس محیط زیست در فرانسه که جمهوری اسلامی نیز در سطح معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آن شرکت کرد، آنگونه اهمیت داشت که برای دستیابی به برنامه عملیاتی در ارتباط با کشورهای آلاینده تر و حفاظت از محیط زیست، زمان آن را تمدید کردند.
وی خاطرنشان ساخت: شیوع آنفلونزا در کشور به دلیل بی دقتی بهداشتی رخ داد و با مدیریت صحیح کنترل شد، اما واقعیت اینکه تلف شدن یک انسان نیز در اینگونه حوادث اهمیت بسیاری دارد و باید با هشیاری و اقدام های لازم از هرگونه آسیب و پیامدهای سوء جلوگیری شود.
کرباسیان گفت: بررسی گزارش های مربوط به حوادث سال گذشته و نیمه نخست امسال در بخش معادن و شرکت های تحت پوشش ایمیدرو، نشان می دهد که اغلب ناشی از حوادث ترافیکی بود.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، معادن و صنایع معدنی در حوزه اقتصاد مقاومتی از جایگاه مهمی برخوردار است و در تحقق هدف رشد اقتصادی هشت درصدی، این بخش اهمیت بسزایی دارد.
ادامه دارد ...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا