رئیس اتحادیه آهن فروشان :

خروج صنعت فولاد از رکود مستلزم حمایت دولت از صادرات است

خروج صنعت فولاد از رکود مستلزم حمایت دولت از صادرات است

اصفهان- ایرنا- رئیس اتحادیه آهن فروشان کشورگفت:حمایت جدی دولت از صادرات یکی از راه های برون رفت از رکود فعلی صنعت فولاد است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، محمد آزاد با بیان اینکه در هشت ماهه اول سالجاری 3 میلیون و 500 هزارتن محصول فولادی وارد کشور شده است، افزود: کیفیت فولاد وارداتی نسبت به تولیدات داخلی کمتر است.
آزاد گفت: افزایش تعرفه ها، تلاش برای کاهش واردات محصولات فولادی و حمایت دولت از صنایع فولادی در حوزه انرژی و مواد اولیه می تواند صنایع فولادی کشوررا نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد کشور با رکود معناداری در معاملات انواع محصول به ویژه مقاطع ساختمانی مواجه است، افزود: ادامه شرایط کنونی در صنعت فولاد به بحران بیکاری دامن می زند.
آزاد حمایت از تولیدات داخلی را وظیفه همگانی دانست و گفت: در شرایط فعلی،همدلی و همزبانی دولت و ملت برای نجات صنعت فولاد کشور ضروری است.
وی با بیان اینکه لازم است تا دولت با اختصاص بودجه به پروژه های عمرانی، صنعت فولاد کشور را احیا کند، افزود: باید با افزایش جدی تعرفه ها در مقابل دامپینگ کشورهای صادر کننده از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد .
رئیس اتحادیه آهن فروشان کشورگفت: سه میلیون تن محصول فولادی در انبار تولیدکنندگان داخلی دپو شده است و با کاهش 50 درصدی قیمت محصولات فولادی در سال گذشته به دلیل افت جهانی قیمت ها بیش از 10 کارگاه نوردی کشور تعطیل و کارگران آنها اخراج شده اند.
رئیس اتحادیه آهن فروشان، کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان را در سطح ملی و جهانی، سرآمد دانست و گفت: ذوب آهن با تولید ریل می تواند نیاز راه آهن و مترو را تامین کند.
آزاد با اشاره به چشم انداز صنعت فولاد گفت: برای شکوفایی صنعت فولاد در سال آینده باید دولت در بودجه، به پروژه های عمرانی توجه ویژه کند تا شاهد رونق ساخت و ساز و احیا بازار محصولات فولادی باشیم .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا