رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران:

ادغام وزارت نیرو و نفت باید با نگاه ملی صورت بگیرد

ادغام وزارت نیرو و نفت باید با نگاه ملی صورت بگیرد

رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران گفت: اگر ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت با فکر صورت بگیرد و این اقدام محصول یک نگاه ملی باشد می‌توان این تصمیم را مفید دانست.

سعید مهذب ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به بحث ادغام وزارت نیرو و وزارت نفت اظهار کرد: چند برنامه برای اجرایی شدن این طرح وجود دارد و از دیرباز این بحث مطرح شده است.

وی ادامه داد: برخی افراد موافق و برخی افراد مخالف اجرایی شدن این طرح هستند و باید گفت افرادی که مخالف این طرح هستند معتقدند که با توجه به بزرگ‌بودن وزارت نفت دیگر جایی برای بخش برق نیست و بهتر است که این دو حوزه به طور جداگانه فعالیت داشته باشد.

رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران با اشاره به جداسازی بخش آب و برق از وزارت نیرو اظهار کرد: براساس فرضیه‌های موجود برق باید زیرمجموعه وزارت نفت و بخش آب نیز زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و یا محیط زیست برود.

مهذب ترابی با بیان این‌که باید برای بخش آب یک متولی واحد وجود داشته باشد، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و این‌که وزارت جهاد کشاورزی زمام مدیریت آب را در دست دارد باید گفت که مسوولیت وزارت نیرو تنها یک مسوولیت بدون اختیار است.

وی با اشاره به سناریوی دیگری که در این حوزه وجود دارد، اضافه کرد: در این سناریو مطرح شده که می‌بایست برق و گاز در وزارت نفت و تحت یک سازمان فعالیت داشته باشند و قسمت آب نیز توسط یک وزارتخانه جدا تحت عنوان وزارت محیط زیست فعالیت کند.

رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران با اشاره به بحران آب کشور گفت: با توجه به بحرانی بودن حوزه آب باید یک سازمان مباحث سیاست‌گذاری در این عرصه را پیش ببرد و خود سازمان بهره‌بردار نباشد به‌طوری که بتوان از این طریق در سیاست‌های آب کشور تجدید‌نظر کرد.

مهذب ترابی ادامه داد: با توجه به این‌که دست‌اندرکاران وزارت نیرو مخالف جدی اجرای این طرح هستند، لذا باید یک سازمان ناظر این موضوع را سازماندهی و تصمیم نهایی و درست در این زمینه را اخذ کند.

وی با بیان این‌که ادغام وزارت نفت و نیرو باید با فکر صورت بگیرد و باید به جد از گرفتن تصمیمات احساسی دور بود، بیان کرد: اگر این اتفاق نیفتد نمی‌توان منتظر نتیجه مطلوب بود.

رییس انجمن مدیریت مصرف انرژی ایران با بیان این‌که در حال حاضر شدت مصرف انرژی در کشور افزایش یافته است تصریح کرد: باید برای کاهش مصرف انرژی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مهذب ترابی گفت: علاوه بر این نیز با توجه به این‌که توسعه یک کشور نیازمند انرژی پایدار است، لذا باید با یک نگاه جدید و جدی نسبت به مدیریت آب و برق تمهیدات لازم را اخذ کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا