جلال پور خبر داد:

حمایت بخش خصوصی از انحلال سازمان حمایت و بازرسی

حمایت بخش خصوصی از انحلال سازمان حمایت و بازرسی

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اعلام حمایت بخش خصوصی از انحلال سازمان حمایت و بازرسی گفت: سختی‌گیری‌ها و نظارت‌های چند لایه‌ موجود کمکی به مصرف کنندگان و تولید کنندگان نمی‌کند بلکه باعث افزایش فساد در فضای کسب و کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلال‌پور در حاشیه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشتر کشورهایی که در شرایط جدید اقتصادی به ایران آمده‌اند برای توسعه‌ی روابط اقتصادی خود با ایران خواهان تعیین تکلیف وضعیت مالکیت معنوی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری هستند. 

وی افزود: در این نشست مقرر شد که کمیسیونی برای ثبت مالکیت معنوی و حقوقی ایجاد شود که آقای تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در این ارتباط قول مساعدت برای تسریع ثبت مالکیت‌های معنوی و حقوقی را در این جلسه داد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بر این اساس کمیسیونی متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی ایران سازمان ثبت اسناد, مرکز پژوهش‌های مجلس و دولت حضور پیدا خواهند کرد و پیشنهادات این کمیسیون نهایی شده و برای تسریع در قانون مالکیت معنوی به دولت ارائه می‌شود. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: قانون ماده 20 موانع کسب و کار تاکنون 20 مرتبه اصلاحیه‌ خورده است و به این خاطر صدمات زیادی به بخش خصوصی وارد شده است.

جلال‌پور تصریح کرد: در این ماده موضوع تسویه الحساب تسهیلات ارزی با نرخ  روز گشایش دیده شده است. 

وی افزود: مشکلات دیگر در این خصوص تسویه این دیون براساس نرخ ارز مرجع است به طوری که با تغییر نرخ ارز مرجع از 1226 به بیش از 2500 تومان ابهاماتی ایجاد کرده است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه همچنین با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان آبزیان و خوراک دام اشاره کرد و گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که صندوق حمایت از تولید کنندگان آبزیان و خوراک دام با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی تشکیل شود. 

وی با بیان این که سرمایه‌ی این صندوق نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه تقلیل یافته است گفت: بر این اساس این صندوق با سرمایه‌گذاری ده میلیارد تومانی دولت با سهم 49 درصد و 51 درصد سهم بخش خصوصی آغاز به کار می‌کند.

جلال پور یادآور شد که : نرخ تسهیلات این صندوق دارای کارمزد 4 درصد بوده که به تولید کنندگان دام طیور, آبزیان و خوراک دام اختصاص می‌یابد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین در خصوص پیشنهاد انحلال سازمان حمایت در برنامه‌ی ششم توسعه گفت: سختگیری‌هایی که توسط سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان صورت می‌گیرد برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفعی ندارد. 

وی افزود: فضای کسب و کار باید به گونه‌ای رقابتی فراهم شود که کمترین شرایط فساد در اقتصاد شکل گیرد. 

جلال‌پور یادآور شد که بدون شفافیت در فضای کسب و کار رقابتی ایجاد نخواهد شد و نظارت‌های چند لایه خود باعث ایجاد فساد در فضای کسب و کار خواهد شد. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: اتاق بازرگانی بر این اساس با ادامه فعالیت‌ سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی مخالف است. 

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا