رئیسان شرکت های راه آهن ایران، آذربایجان و گرجستان ماه آینده دیدار می کنند

آمادگی جمهوری آذربایجان برای ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه و اروپا

آمادگی جمهوری آذربایجان برای ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه و اروپا

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان از دیدار رئیسان شرکت های راه آهن ایران، آذربایجان و گرجستان در ماه آینده خبر داد و آمادگی کشور خود را برای ترانزیت کالاهای ایرانی به روسیه و آذربایجان پس از تکمیل شبکه ریلی اعلام کرد.

«شاهین مصطفی اوف» امروز (دوشنبه) در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان در محل اتاق ایران افزود: در ماه آینده میلادی، رئیسان شرکت های راه آهن ایران، آذربایجان و گرجستان با یکدیگر دیدار می کنند و مذاکره هایی برای گسترش همکاری ها خواهند داشت.
دهمین نشست مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف آن کمک به توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور از امروز آغاز به کار کرد.
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان به تاکید رئیسان جمهوری دو کشور بر گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: سطح روابط دو کشور در سال های گذشته، رشد خوبی داشته است.
مصطفی اوف اضافه کرد: تلاش می شود با اتصال خط راه آهن، کریدور شمال- جنوب تکمیل شود و سطح تبادل کالا میان دو کشور افزایش یابد.
وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان ادامه داد: برنامه هایی نیز برای افزایش سطح ارتباط بندرهای دو کشور در دریای خزر در دستور کار قرار دارد و مذاکره هایی در این باره انجام شده است.
مصطفی اوف درباره تسهیل صدور روادید گفت: در نظر داریم صدور ویزا را برای ورود به کشور آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان آسان تر کنیم.
وی درباره افزایش ساعت کار گمرک دو کشور افزود: آذربایجان نیز همانند ایران از 24 ساعته کردن کار گمرک استقبال می کند.
وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان با دعوت از سرمایه گذاران ایرانی اعلام کرد تاکنون 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور آذربایجان انجام شده است.
مصطفی اوف تاکید کرد با رفع تحریم ها علیه ایران، سطح همکاری دو کشور افزایش می یابد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.
وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان اضافه کرد: مشکل های پیش روی بخش خصوصی ایران و آذربایجان، در حال رفع است.
وی ادامه داد: ظرفیت های بسیار مناسبی برای همکاری مشترک میان ایران، روسیه و آذربایجان وجود دارد و حتی می توان این همکاری را به کشور قزاقستان نیز توسعه داد.
نشست مشترک بازرگانان دو کشور امروز در اتاق صنایع و بازرگانی ایران تشکیل شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا