کارمزد تراکنش خرید از جیب چه کسی پرداخت می‌شود؟

کارمزد تراکنش خرید از جیب چه کسی پرداخت می‌شود؟

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی در تاریخ دهم آذرماه ،از این پس بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید در ازای هر تراکنش خرید بین ...

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی در تاریخ دهم آذرماه ،از این پس بانکی که حساب دستگاه کارتخوان به آن متصل است باید در ازای هر تراکنش خرید بین 500 تا 2500 ریال کارمزد پرداخت کند. بر اساس این دستورالعمل، پذیرندگان یا همان فروشگاه‌های دارای دستگاه کارتخوان و خریداران یا همان دارنده کارت نباید کارمزدی پرداخت کنند.

در این راستا حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اظهار داشت: کارمزد تراکنش خرید تنها بخشنامه داخلی است که فقط پرداخت آن در بانک‌ها عوض شده زیرا قبلا به این صورت بوده که بانک‌ها بابت برداشت وجه نقدی به بانک صادرکننده مبلغی را پرداخت می‌کردند.

وی افزود: این مبلغ در قالب یارانه به شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت می‌شد و از طرفی این یارانه اکنون حذف شده و هزینه از بانکی که کارت صادر شده کسر می‌شود.

حکیمی با اشاره به تضمین دریافت کارمزد از مردم تأکید کرد: دریافت هر گونه کارمزد بر اساس مصوبه است و این مصوبه اشاره به هیچ کارمزدی برای دریافت آن از مردم نکرده و به همین خاطر اتفاق خاصی در مراودات مردم روی نخواهد داد.

حال بایستی منتظر باشیم که ببینیم پرداخت کارمزد از مردم دریافت خواهد شد یا بانک‌ها؟

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا