رشد ۲۰ درصدی صدور پروانه اکتشاف معدن در استان سمنان

رشد ۲۰ درصدی صدور پروانه اکتشاف معدن در استان سمنان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۲۰ درصدی صدور پروانه اکتشاف در بخش معدن استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 بهروز اسودی اظهار داشت: در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد 42 فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن صادرشده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 20 درصد رشد از خود نشان می دهد.

وی بابیان اینکه طی این مدت 26 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 61 میلیارد ریال در بخش معدن استان صادرشده است،تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری، زمینه اشتغال 135 نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان این مطلب که سالانه 16 میلیون تن انواع مواد معدنی از 513 معدن استان استخراج می شود، افزود: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 16 فقره گواهی کشف در بخش معدن این استان پهناور و معدنی صادرشده است.

اسودی با اشاره به روند صدور پروانه های بهره برداری در سنوات گذشته، بالا بودن هزینه های اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن، نبود امکانات زیربنایی در برخی از نقاط و عدم تصویب سند توسعه آمایش برای توازن در توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت استان را از مشکلات کلی در بخش معدن استان ذکر کرد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا