بلاتکلیفی کارگران معادن البرز شرقی ادامه دارد

بلاتکلیفی کارگران معادن البرز شرقی ادامه دارد

گروه معادن >زغال‌سنگ - به گفته کارگران معادن البرز شرقی هنوز هیچ اقدامی در خصوص پرداخت معوقات مزدی آنها صورت نگرفته است.

به گزارش ماین نیوز، این کارگران می‌گویند: طی ماه‌های اخیروضعیت مالی معدن با وجود تولید انبوه زغال سنگ همچنان نامساعد است و در نتیجه منابع مالی کافی برای پرداخت مطالبات مزدی آنها وجود ندارد.

این کارگران که پیش از این نزدیک به یک ماه و نیم طلب مزدی داشتند افزودند: با شرایط فعلی نگرانیم که مبادا دستمزد آذرماه نیز به طلب پرداخت نشده آنها اضافه شود.

کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی افزودند: وضعیت به وجود آمده در حالی است که پیش از این به دلیل مشکلات مالی امکانات همچون سرویس ایاب وذهاب، بیمه تکمیلی ویک وعده غذای گرم آنها قطع شده بود.

طبق اظهارات کارگران زغال سنگ البرز شرقی در جریان برپایی اجتماعات صنفی که در اعتراض به وضع موجود در روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر ماه انجام شد، مدیریت معدن در مقام کارفرما «آب پاکی را به دست کارگران ریخت» و حاضر نشد موعد مشخصی را برای پرداخت قطعی مطالبات آنها تعییین کند.

او با بیان اینکه کارفرما پرداخت مطالبات کارگران را مشروط به دریافت بدهی‌های معوقه معدن از شرکت ذوب آهن اصفهان کرده است در خاتمه گفت: کارفرما در آخرین روز اعتراض کارگران مشکلات مالی معدن در نتیجه بدحسابی خریداران ذغال سنگ همانند شرکت دوب آهن اصفهان دانسته است و معلوم نیست که این مشکل کی مرتفع خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا