مدیر عامل آپادانا سرام :

۱.۵ میلیون سهامدار نگران نباشند/ زیانده نیستیم و قطب صادرات می شویم

۱.۵ میلیون سهامدار نگران نباشند/ زیانده نیستیم و قطب صادرات می شویم

مدیرعامل آپادانا سرام با اعلام اینکه ۱.۵ میلیون سهامدار نگران نباشند گفت: طی یک سال اخیر این شرکت نه تنها زیان‌ده نبوده بلکه با تدابیر مدیرعامل صندوق بازنشستگی میزان صادرات افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی شیرالی با تاکید بر آغاز تحولات جدید در آپاداناسرام ، از ورود این شرکت به بازارهای جهانی از سال آینده خبرداد و گفت :این شرکت به زودی به یکی از قطب های مهم تولید کاشی و سرامیک در حوزه صادرات تبدیل خواهد شد. این شرکت بزرگ به سهم کمتر از 10 درصد بازار رضایت داده بود اما درحال باز پس گیری سهم خود از بازار ایران است. به طوریکه همه محصولات دپوی شرکت فروخته شده و کارخانه با 50 درصد ظرفیت تولید دارد و محصولات تا پایان سال پیش فروش شده است.

وی  در واکنش  به اظهارات اخیر یکی ازنمایندگان مجلس درخصوص زیان ده بودن این شرکت طی دوسال اخیر گفت: اظهارات این نماینده محترم غیرواقعی و برمبنای اطلاعات قدیمی است. چنانچه وی از همکاران خود در استان قزوین روند تغییر و تحولات جدید در شرکت آپاداناسرام را جویا می شدند ، قطعاً چنین اظهاراتی را عنوان نمی‌کردند. چرا که در یک سال اخیر تحولات زیربنایی و جدیدی درآپاداناسرام صورت گرفته است.

شیرالی ادامه داد :در حالی که طی 4 سال گذشته و در زمانی که آقایان بر مسند نظارت بودند ، کاهش ظرفیت تولید کارخانه از 100 درصد به 10 درصد ، تشکیل پنج پرونده قضایی بین‌المللی توسط تامین کنندگان مواد اولیه ، قطعات ، کالا و شرکای خارجی ، همچنین تشکیل حدود 100 پرونده قضایی داخلی از سوی پیمانکاران ، تامین کنندگان و خریداران ، همچنین کاهش تعداد خطوط تولید از 28 خط به 5 خط نه تنها مورد توجه واقع نشده بلکه هیچ واکنشی هم از سوی نمایندگان مختلف به آن صورت نگرفته است که این جای سوال دارد ! !

وی گفت : امیدوارم مطالب عنوان شده از سوی این نماینده محترم ، به دلیل عدم اطلاعات وی باشد و نه مباحث انتخاباتی و سیاسی پیش رو.

مدیرعامل آپاداناسرام تصریح کرد :این سخنان درحالی عنوان میشود که عمر دوره مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشور کمی بیش از یکسال و مدیریت جدید آپاداناسرام نیز کمتر از یکسال است. همچنین چهار نفر از صندوق بازنشستگی کشوری مامور بازرسی و گزارش گیری از شرکت هستند که هرماه بیش از چهار گزارش از صورت وضعیت مالی و … برای آنها ارسال می شود و نیز مدیریت جدید آپاداناسرام عنوان مدیریت جهادی موفق را اخذ کرده و از سوی دیگر مدیریت این شرکت به نقل از مسوولین سپاه استان قزوین نمونه موفق عمل به اقتصاد مقاومتی است ، چگونه این عملکرد را که حاکی از اعتقاد به نظر مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و نشان از حاکمیت عقلانیت است نادیده گرفته‌اند؟

به گفته شیرالی ظرفیت اسمی شرکت 30 میلیون متر مربع انواع کاشی دیواری لعابدار دوبار پخت ، کاشی پرسلانی بدون لعاب (کاشی گرانیتی) و کاشی پرسلانی لعابدار است و با تولید این حجم در رده بزرگترین تولیدکنندگان جهانی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید براینکه آپاداناسرام پنجمین شرکت تولیدکننده بزرگ دنیا در حوزه کاشی و سرامیک است افزود : با قراردادهای جدید منعقد شده بین‌المللی ، باید از اواسط سال آینده منتظر ورود آپادانا به بازارهای جهانی باشیم .لذا به نظر می‌رسد اینگونه اظهار نظرها نه تنها به جایگاه اقتصادی و صادراتی لطمه می زند بلکه خستگی تلاش شبانه روزی را بر تن خانواده بزرگ آپاداناسرام می گذارد.

وی با بیان اینکه همه سهام این کارخانه متعلق به یک میلیون و 500 هزار بازنشسته کشوری است ادامه داد: در حالی هرگونه کسری بودجه صندوق را باید شرکت های صندوق بازنشستگی تامین کنند که. تصور کنید وقتی شرکت ها ورشکست شوند چه خطرهایی صندوق را تهدید کند. بنابراین در دوره تازه مدیریت ساختارهای مالی اصلاح و بدهی700میلیارد تومانی شرکت تسویه شد و تولیدکنونی کارخانه آپادانا سرام به 50 میلیون مترمربع رسید که این ظرفیت می تواند با بهبود مدیریت دو برابر شود.

شیرآلی ضمن شفاف سازی مباحث مالی شرکت عنوان کرد: کل بدهی شرکت 700 میلیاردتومان بوده در حالیکه ارزش شرکت معادل 1400 میلیارد تومان است و حتی عده ای سعی کردند با ایجاد هجمه در بازار سهام این شرکت را به ارزش هر سهم یک ریال خریداری کنند! این درحالی است که پیش از  این 700 نفر از نیروهای آموزش دیده شرکت توسط ایتالیایی ها با هزینه گزاف ، اخراج شده بودند و در حال حاضر حدود 1000 نفر در شرککت مشغول هستند و پس از تصدی من تعدیل نیرو نداشتیم.

وی با اعلام اینکه آپادانا سرام جزء محدود شرکت های کشور است که با هزینه 4 میلیون یورو، آزمایشگاه کیفیت EPR  دارد ، از تعطیلی این آزمایشگاه اظهار تاسف کرد و گفت : طی چهارسال گذشته نه تنها هیچ یک از تسهیلات بانکی سررسید شده پرداخت نشده بلکه تماماً تبدیل به معوقه نیز شده بود و این در حالی است که صدای هیچ یک از آقایان برای حفظ منافع ملی و منافع بازنشستگان کشوری در نیامد و حتی به گزارش سازمان بازرسی کشوری نیز وقعی نهاده نشد.

این مقام مسئول با انتقاد از سود بالای تسهیلات بانکی این منبع مالی برای تولید را غیر منصافه دانست و با بیان اینکه امروز با مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری اصول اقتصادی ، نظارتی، مدیریتی و عقلانیت بر سیستم حاکم شده اظهار کرد : با تدابیر اتخاذ شده ،کلیه شکایت‌های بین‌المللی بدون پرداخت وجهی با جلب مشارکت مجدد به همکاری تبدیل شده و حدود 100 پرونده داخلی نیز به کمتر از 20 پرونده تقلیل یافته است .

به گفته شیرالی با برنامه‌ریزی های صورت گرفته ، اصلاح ساختار مالی با ایجاد کارگروه مالی و جلب مشارکت سهامداران ، اصلاح ساختار تولید با عقد قرارداد مجدد با شرکت “ساکمی” ایتالیا و بازسازی و نوسازی تمامی خطوط تولیدی شرکت ظرف مدت یک سال به همراه اصلاح ساختار فروش با انعقاد قرارداد با شرکت ایمولای ایتالیا که سالیانه 280 میلیون یورو صادرات کاشی و سرامیک به منطقه داردو

وی خاطرنشان کرد : آپادانا با تولید برندهای شرکت ایمولا و تولیدات تحت لیسانس و صادرات آن محصولات ، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده و اجرایی کرده است.

وی عنوان کرد: روسیه سالانه 600 میلیون یورو واردات کاشی از ایتالیا و ترکیه دارد که با ممنوع شدن فروش محصولات ترک در این کشور آپادانا سرام طی مذاکرات توسط شرکت بازرگانی ایتالیایی سهم خوبی از این بازار را در اختیار خواهد گرفت.

عضو هیئت مدیره شرکت آپاداناسرام با بیان اینکه آپاداناسرام با تقویت واحد طرح توسعه و طراحی شرکت و همچنین با طراحی و تولید جدیدترین طرح‌های کاشی و سرامیک با طرح های ایرانی و اسلامی فصل جدیدی از شکوفایی خود را رقم خواهد زد ، خاطرنشان کرد : این شرکت به زودی به یکی از قطب های مهم تولید کاشی و سرامیک با طرح های جدید در زمینه صادرات این محصول تبدیل خواهد شد و مطمئناً با حمایت های دولت تدبیر امید و مدیریت محترم صندوق بازنشستگی کشوری از این شرکت بزرگ شاهد سوددهی و فتح قله های صادرات جهانی خواهیم بود.

شیرالی درباره چگونگی همکاری با دو شرکت ایتالیایی در این کارخانه گفت: به دلیلی بدهی قدیمی شرکت و پس از جلب رضایت حقوقی از این شرکت ها که پیش از این به سفارت جمهوری اسلامی شکایت کرده بودند و نیز برای ایجاد جذابیت حرفه ای و تداوم همکاری با شرکت دو درصد سهام آپادانا سرام به ایتالیایی ها واگذار شده است و تیم آموزش (طی یک سال برا ی نیروی انسانی) ،  اجرا و تیم بازرگانی ایتالیایی هم اکنون در شرکت در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: نهاد دولتی ساچه کشور ایتالیا برای کشورهایی که در پساتحریم در ایران سرمایه گذاری و اجرای برنامه اقتصادی داشته باشند، وامی با سود 3 درصد در نظر گرفته است که شرکت های همکار ما هم از این تسهیلات به نفع آپادانا سرام استفاده خواهند کرد، این درحالی است که سود تسهیلات در ایران برای واحدهای تولیدی معادل 30 درصد تمام می شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا