رونق بورس نیازمند کاهش نرخ بهره‌ بانکی

سایه کاهش قیمت نفت بر بورس تهران

سایه کاهش قیمت نفت بر بورس تهران

بورس تهران همچنان روزهای رکود را سپری می کند و در دومین روز از هفته نیز مانند روز گذشته به ریزش ادامه داده و تا کنون افت نسبت به روز گذشته 130 واحد افت داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین،‌ بازار سرمایه‌ مدت زیادی است که وضعیت رکود را طی می‌کند و به تغییرات سیاسی و حتی بسته شدن پرونده هسته ای ایران پس از 12 سال واکنش نشان نداد.
علی اسلامی کارشناس بازار سرمایه دلیل ریزش شاخص را ایزوله شدن بازار سرمایه دانست و اظهار کرد:مدت‌هاست که شاهد رکود نسبی در بازار سرمایه هستیم و این رکود نسبی ناشی از عوامل برون زا است.
وی با اشاره به اینکه مردم به خوبی می دانند که وضعیت فعلی بازار سرمایه ناشی از خروج سرمایه‌ها از این بخش است، تاکید کرد:سرمایه‌ها عمدتا به سمت بازارپول و یا صندوق های بیمه‌ای هدایت شدند و تا مادامی که سرمایه‌ها به بورس باز نگردد نمی توانیم به بهبود بازار سرمایه امیدوار باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رونق بازار سرمایه نیازمند کاهش نرخ بهره‌ بانکی و یا بهبود وضعیت صندوق‌های بیمه ای است،‌گفت: در شرایط فعلی کاهش قیمت جهانی نفت و رسیدن آن به حدود 30 دلار و تحلیل‌های متخصصان بازار نفت مبنی بر اینکه پیش‌بینی می شود قیمت‌ها باز هم کاهش یابد بر بازار سرمایه و افت میزان شاخص تاثیر گذار بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا