مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

نقشه راه آب کشور تهیه شد

نقشه راه آب کشور تهیه شد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تهیه و تدوین نقشه راه آب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد حاج رسولی‌ها در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار داشت: از نظر وجود برنامه ها و اسناد بالادستی چیزی کم نداریم اما مهم میزان اجرای برنامه هاست؛ اسناد بالادستی، سیاست ها و برنامه های خوبی در کشور موجود است که سالیان متمادی از نگارش آنها می گذرد، اما مهم عمل به این اسناد است.

وی افزود: تمرکز بر انجام پژوهش های تقاضا محور، دستیابی به دانش و فناوری نوین جهانی در صنعت آب و کاربردی کردن نتایج تحقیقات از جمله سیاست های در حال پیگیری وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: تحقیقات در این شرکت از سال 1373 آغاز شده و تلاش شده به قراردادهای با سابقه طولانی که به دلایل مختلف نیمه تمام مانده اند سروسامان داده شوند.

وی ادامه داد: تعداد قراردادهای تحقیقاتی منعقد شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت های زیرمجموعه یک هزار و 650 مورد است که تاکنون هزار و 220 مورد آن پایان یافته است.

حاج رسولیها اذعان داشت: هفت هزار پژوهشگر در این عرصه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و از سال 1392 تاکنون بیشترین قراردادهای پژوهشی در مقوله تولید دانش فنی داده ها و اطلاعات تخصصی مورد نیاز در حیطه هیدرولوژی، هیدروزئولوژی و پیش بینی خشکسالی با 220 مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه "اجرای برنامه ها و پروژه های تحقیقاتی هدفمند و تعریف شده بسیاری از مشکلات بخش آب کشور را کاهش می دهد"، گفت: نقشه راه آب کشور تهیه و تدوین شده و در قالب برنامه ای جامع به تمامی شرکت ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا