توسط سخنگوی کمیسیون بودجه :

زمان ارایه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم به مجلس اعلام شد

زمان ارایه لایحه بودجه 95 و برنامه ششم به مجلس اعلام شد

سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس گفت: لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم نیمه دی ماه به مجلس می‌اید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا کاتب در خصوص زمان ارائه لوایح بودجه 95 و برنامه ششم توسعه به فارس گفت: تفاهم خاصی میان مسئولان سازمان مدیریت و کمیسیون برنامه بودجه نبود اما در جلسات مشترک توافق شد این دو لایحه همزمان با هم به مجلس ارائه شود.

وی با تأکید براینکه لایحه بودجه 95 در دولت تقریباً‌ نهایی شده ، ادامه داد: البته هنوز برنامه ششم نهایی نشده است. با این وضعیت طبق قول مسئولان دولتی پیش‌بینی می‌کنیم نیمه دی‌ماه هر دو لایحه به مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس در مورد وضعیت رسیدگی به برنامه ششم توسعه بیان داشت: در هر شرایطی بررسی لایحه برنامه ششم توسعه به سال 95 موکول خواهد شد و فقط می‌توان بودجه سال آینده را بررسی و تصویب کرد. پس از ارائه لایحه برنامه ششم کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل شده و در 3 ماه اول سال 95 بررسی و نهایی می‌شود.

کاتب با بیان اینکه بودجه سال 95 براساس برنامه پنجم توسعه تصویب خواهد شد، گفت: در بودجه سال آینده باید قیمت نفت پایین‌تر از نرخ بازار بسته شود. اکنون کشور روسیه بودجه خود را براساس نفت 50 دلاری بسته است اما اعتقاد داریم این نرخ زیاد بوده و باید حدود 40 دلار باشد. با توجه به توافق هسته‌ای و رفع محدودیت صادرات نفت احتمال دارد بتوان بخشی از کسری را پوشش داد.

به گفته وی بعید است قیمت نفت به زیر 30 دلار برسد زیرا با وجود دو برابر شدن صادرات نفت ایران به دلیل تأثیر کمتر در بازارهای جهانی افت قیمت دور از انتظار است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا