در پی کاهش شدید قیمت جهانی

معدن سنگ آهن بند نرگس بادرود تعطیل شد

معدن سنگ آهن بند نرگس بادرود تعطیل شد

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر داخلی معدن آهن بند نرگس بادرود گفت: به علت کاهش شدید قیت جهانی سنگ آهن، معدن سنگ آهن بند نرگس بادرود تعطیل شد.

به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا حقانی فر صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی و هزینه بالای تولید این محصول، مسئولان تصمیم به تعطیلی این واحد معدنی بزرگ گرفتند.

وی با بیان اینکه قیمت سنگ آهن در سال گذشته به 60 دلار در هر تن می رسید، افزود: این واحد معدنی در سال گذشته روزانه حدود 700 تن محصول تولید و برای 250 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر غیرمستقیم ایجاد شغل می کرد، ولی در سال جاری با توجه به کاهش قیمت سنگ آهن تا 6 دلار در هر تن، تولید محصول روز به روز کمتر شد.

مدیر داخلی معدن آهن بند نرگس بادرود تصریح کرد: البته این کاهش قیمت از اول سال جاری شروع شد اما با توجه به کاهش قیمت تولید به نصف نسبت به سال گذشته میزان تولید به حدود 300 تن تولید در روز رسیده بود.

وی بیان کرد: این مجتمع در چند ماه اخیر ماهیانه بین یک تا پنج میلیارد ریال متضرر می شد و به همین خاطر بخش استخراج، فرآوری، فروش و بازرگانی این مجتمع اول دی ماه تعطیل می شود.

حقانی فر بابیان اینکه دولت در این زمینه کمکی نکرد خاطرنشان کرد: بالغ بر 20 میلیارد ریال در این مجتمع سرمایه گذاری شده است.

معدن آهن معروف به بند نرگس که علیرضا حیدری کشتی گیر سابق کشورمان مدیرعاملی آن را بر عهده دارد، در فاصله 55 کیلومتری شهر بادرود قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا