معاون وزیر کشاورزی خبر داد

تضمین خوداتکایی گندم/ اعمال قوانین سختگیرانه برای کشت برنج

تضمین خوداتکایی گندم/ اعمال قوانین سختگیرانه برای کشت برنج

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر به خودکفایی 85 درصدی تولید گندم در سال زراعی گذشته رسیدیم و در آینده این تضمین برای خوداتکایی 100 درصدی در این محصول وجود دارد و باید در راستای مدیریت تقاضای آب برای کشت برنج در استان های غیر شمالی کشور قوانین سخت گیرانه وضع شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس کشاورز امروز - شنبه - در نشست معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: آب جدید برای کشاورزی نداریم و باید تقاضای آن را مدیریت کنیم که در این راستا باید سطح زیر کشت گندم آبی 600 هزار هکتار کاهش پیدا کند که در سال های گذشته در این راستا حرکت کردیم.

وی افزود: در این راستا علی رغم کاهش سطح ضریب خوداتکایی گندم در سال زراعی 92-93 از 64 درصد به 85 درصد در سال زراعی 93-94 رسید.

کشاورز در خصوص کشت برنج نیز اظهار کرد: در راستای مدیریت تقاضای آب و کنترل مشکلات موجود در این زمینه ضمن انتقال سبزی و صیفی به گلخانه ها و کشت مشروط آن ها در فضای باز باید جلوی کشت برنج در استان هایی غیر از گیلان و مازندران گرفته شود که در این راستا احتمالا در آینده برای کشت برنج در استان های غیر شمالی قوانین سختگیرانه ای وضع می شود.

وی با بیان اینکه وابستگی در روغن و کنجاله یک سرشکستگی تاریخی است گفت: کشت چغندر قند پاییزی و کشت کلزا از جمله اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است که توسعه آن در دستور کار قرار دارد و مستلزم حمایت بیشتر دولت است که البته باید در زمینه تولید یونجه نیز تدابیری اندیشیده شود چرا که این محصول پس از برنج دومین معضل برای آب کشور است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا