معاون اول رئیس جمهور خبر داد

تخصیص اعتبار برای آبیاری‌های نوین در برنامه ششم و بودجه ۹۵

تخصیص اعتبار برای آبیاری‌های نوین در برنامه ششم و بودجه ۹۵

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در برنامه ششم به تامین اعتبار طرح‌های نوین آبیاری توجه شده است گفت: تخصیص اعتبار به این بخش در بودجه سال ۹۵ دیده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در حاشیه نشست مدیران و معاونین ارشد وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل محدودیت منابع آبی کشور سیستم‌های نوین آبیاری از سیاست‌های مهم دولت به حساب می‌آید. 

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای سیستمهای آبیاری نوین در دو سال اخیر با وجود محدودیت منابع افزایش یافته است، گفت:  امید می‌رود که اعتبارات این بخش به صور کامل در بودجه 95 و برنامه ششم توسعه دیده شود. 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: نیازمند راهکارهایی برای صرفه‌جویی در آب مصرف کشاورزی هستیم که با افزایش بهره‌وری در آب از طریق اصلاح سیستم‌های نوین آبیاری امکانپذیر است و در نهایت به حفظ منابع طبیعی کشور کمک می‌کند. 

جهانگیری تصریح کرد وزارت جهاد کشاروزی برنامه‌های آبیاری سیستم‌های نوین و آبیای و توسعه کشت گلخانه‌ای را در دستور کار قرار داده است که این امر تاثیر خوبی در صرفه‌جویی آب دارد.

وی تاکید کرد: به طور حتم در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 این اعتبارات دیده می‌شود. 

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: تخصیص اعتبار به اصلاح ساختار آبیاری در بخش کشاورزی در بودجه سال آینده توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده است که امید می‌رود که به طور کامل اختصاص یابد. 

جهانگیری درباره واردات دانه‌های روغنی گفت: در گزارش معاونان وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده که کشت کلزا در سال جاری صددرصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این امر نشان می‌دهند کشاورزان از کشت دانه‌های روغنی بویژه کلزا استقبال کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی با این سیاست پیش رود و در برنامه‌های خود به کشت دانه‌های روغنی توجه کند شاهد افزایش تامین این محصولات در داخل کشور خواهیم بود. 

معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم در پایان گفت: برنامه تولید دانه‌های روغنی به معنی خودکفایی صددرصدی از تولید این محصولات نیست اما حرکت به این سمت و حمایت از تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا