گزارش بانک جهانی درباره وضعیت پناهندگان سوریه

6.5میلیون نفر از مردم سوریه آواره جنگ شده‌اند

6.5میلیون نفر از مردم سوریه آواره جنگ شده‌اند

حمایت‌های بشردوستانه و اجتماعی برای پناهندگان کافی نیست

به گزارش صدای اقتصاد از ابتدای بحران و جنگ در سوریه تا کنون بیش از 6.5میلیون نفر از مردم این کشور جابه‌جاه شده‌اند و تقریباً حدود 4.4میلیون نفر نیز پناهندگانی هستند که نام آن‌ها به ثبت رسیده‌است. این میزان برابر با نیمی از جمعیت سوریه پیش از آغاز جنگ است.

حدود 1.7میلیون نفر از مردم سوریه به کشورهای همسایه نظیر اردن و لبنان گریخته‌اند. بسیاری از آن‌ها مدت‌ها تحمل کرده‌اند اما در نهایت تصمیم گرفته‌اند خانه و اموال خود را رها کنند و در کشورهای همسایه به دنبال امنیت بروند.

بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی، جمعیت پناهندگان سوری که به اردن و لبنان پناه آورده‌اند نسبت به دوران پیش از آغاز جنگ در سوریه، بسیار جوان‌تر شده‌است. حدود 81درصد از آن‌ها زیر 35سال سن دارند. در حالی‌که پیش‌تر این درصد برابر با 73درصد بود.

بخش زیادی از پناهندگان سوری به اردن و لبنان را کودکان بین 0تا 4سال تشکیل می‌دهند

بخش زیادی از پناهندگان سوری به اردن و لبنان را کودکان بین 0تا 4سال تشکیل می‌دهند. پیش‌تر تعداد آن‌ها برابر با 11درصد بود اما اکنون به 20درصد رسیده‌است.

در سال 2014 از هر ده نفر پناهنده سوریه‌ای در اردن و لبنان، هفت نفر از آن‌ها فقیر به شمار می‌رفتند. خانواده‌ها اغلب در خانه‌های اجاره‌ای یا در آپارتمان‌های کوچکی زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها امکاناتی نظیر آب لوله‌کشی ندارند.

پناهندگان بسیار آسیب‌پذیر هستند و پیش‌بینی می‌شود به سمت فقر بیشتر حرکت کنند. هر چند این افراد به لحاظ قانونی، پناهنده محسوب می‌شوند اما از حقوق بسیار کمی برخوردار هستند.

از آنجا که تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است و تقاضا برای خدمات بیشتر می‌شود، دسترسی این افراد به خدمات نیز کمتر می‌شود. اکثر حمایت‌هایی که از این افراد صورت می‌گیرد همان کمک‌هایی است که از جامعه بین‌المللی دریافت می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا