شما نظر بدهید/ برای کنترل بهتر بازار شب یلدا چه باید کرد؟

شما نظر بدهید/ برای کنترل بهتر بازار شب یلدا چه باید کرد؟

اقتصاد > بازرگانی - هر ساله در آستانه تعطیلات رسمی عید نوروز و شب یلدا، به همان اندازه که مردم مشتاق به برگزاری مراسم سنتی هستند،بازار هم به همان اندازه مشتاق است که با قیمت های خود مردم را شگفت زده کند.

به گزارش خبرآنلاین؛دو روز تا آغاز فصل زمستان باقی است؛ آخرین شب پاییز موسوم به شب یلدا مردم دور هم جمع می شوند تا سنت ایرانی شب یلدا را برپا کنند.
برای این دورهم جمع شدن،متعارف است که میوه و آجیل بخرند.حال آنکه هر سال یک یا چند قلم از این کالاها بیش از حد متعارف گران می شود.هیچ وقت هم مشخص نیست کدام کالای که مردم می خواهند بخرند، گران می شود.یک سال هنداونه سر به فلک می زند و یک سال پسته.سال دیگر انار،یکسال هم مثلا پرتغال.

از چند روز پیش زمزمه افزایش قیمت هندوانه به گوش می رسد.آخرین قیمتی که میوه فروش ها می گویند هندوانه کیلویی 3 هزار تا 3 هزار و چهارصد تومان است.هیچ کس هم از این قیمت ها راضی نیست.

حالا سئوال این است،به نظر شما دولت چه کاری باید انجام بدهد که این گرانی های نامتعارف در بازار اتفاق نیفتد؟ آیا باید دولت برای تنظیم بازار دخالت کند یا کار را به اصناف بسپارد؟ یا با واردات مشکل را حل کند؟، نقش مردم در این میان چگونه باید باشد. نظر شما چیست؟

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا