تسنیم خبر می دهد

بررسی مقدماتی تشکیل وزارت انرژی در مجلس با حضور مسئولان ۷ نهاد

بررسی مقدماتی تشکیل وزارت انرژی در مجلس با حضور مسئولان ۷ نهاد

در جلسه ای که عصر فردا در کمیسیون انرژی به منظور بررسی لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور با حضور مسئولان و کارشناسان ۷ نهاد برگزار می شود در خصوص تشکیل وزارت انرژی و انحلال وزارت نیرو نیز بررسی مقدماتی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخشی از لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرده که به ‌منظور ایجاد هماهنگی، انسجام بخشی و ارتقای بهره‌وری انرژی و نیز مدیریت جامع، هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی (از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست‌ بوم به‌ویژه با افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حقوقی و ساختاری مناسب همراه با رویکرد مشارکت مردمی، تا پایان سال اول برنامه، «وزارت انرژی» از محل تفکیک مأموریت‌ها، وظایف و مؤسسات و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو و همچنین ادغام با وزارت نفت و «سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آب» از محل تجمیع مأموریت‌های امور آب به‌همراه سازمان‌ها و شرکتهای وابسته از وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست، با تجمیع تمامی منابع، امکانات و اختیارات موجود تشکیل شده و زیر نظر رئیس جمهور اداره می‌شود. بر اساس این پیشنهاد، پس از تمجیع وظایف، مأموریت‌های واحدهای ادغامی یادشده به‌پیشنهاد سازمان (مدیریت) به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

موضوع تشکیل وزارت انرژی و انحلال وزارت نیرو در یک هفته اخیر با واکنش های متفاوتی مواجه بوده و اغلب کارشناسان هر گونه ادغام شتابزده در این خصوص را موجب بروز خسارات جبران ناپذیر دانسته اند.

مقرر شده تا فردا جلسه ای در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت، وزارت نیرو، سازمان انرژی اتمی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان بازرسی کل‌کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

در این جلسه قرار است موضوع تشکیل وزارت انرژی و انحلال وزارت نیرو نیز طرح شده و با حضور این مسئولان در خصوص آثار و پیامدهای این اقدام بررسی شود. پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این بررسی، یک بررسی مقدماتی و اجمالی خواهد بود تا برای جلسات بعدی کمیسیون انرژی، با تعیین موضوعاتی به صورت بخش به بخش، بررسی های دقیق تر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا