کارشناس بازی‌های رایانه‌ای هشدار داد:

فتنه‌های بازی‌های غربی

فتنه‌های بازی‌های غربی

یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا و اسرائیل در همه دنیای اسلام در حال فتنه انگیزی هستند، گفت: یکی از محورهای این فتنه‌ها زشت نشان دادن چهره اسلام و مسلمانان از طریق بازی‌های رایانه‌ای است.

مهدی حق وردی طاقانکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در قزوین، با اشاره به اینکه عموم بازی‌های ساخت غرب ضد ایرانی، ضد شیعه و ضد اسلام است، اظهار کرد: این بازی‌ها در قسمت‌های عقیدتی، سیاسی، آخرالزمانی و اسلامی دسته بندی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه عقیدتی و آخرالزمانی این بازی‌ها، با انسان‌های شیطان صفت روبرو می‌شویم که نسل بشر به دست ایادی شیطان به خطر افتاده و باید از بین بروند.

حق وردی با بیان اینکه غرب در ابتدا با فاشیسم‌ها مشکل داشت و تمام ایادی شیطان را فاشیست معرفی می‌کرد، خاطرنشان کرد: پس از اینکه مشکل غرب با فاشیست حل شد، به سراغ کمونیست‌ها رفت و آنان را در بازی‌ها دیوهای شیطانی معرفی می‌کند.

این کارشناس، آژیر و رنگ قرمز، داس و چکش را نماد انسان‌های تروریست و شیطان صفت در بازی‌های چند دهه گذشته خواند، گفت: این علائم، نشانه‌های تروریستی کمونیست‌ها بود که پس از حل اختلاف آن‌ها با کمونیست‌ها این بازی‌ها نیز منسوخ شد و اکنون اسلام هدف تیررس غرب در این بازی‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به مضمون برخی از این بازی‌ها تصریح کرد: در برخی از این بازی‌ها مخاطب برای مبارزه با ایادی شیطان باید در سه مرحله به ایران حمله کند و خاک ایران را اشغال کرده و کشتار به راه اندازد.

حق وردی با بیان اینکه در بازی دیگری پس از حمله، بازی کننده وارد فضایی با معماری اسلامی شده که در آنجا صدای اذان، صلوات و قرآن شنیده می‌شود و روی دیوارها نام خدا، رسول اکرم(ص) و آیات را مشاهده می‌کنیم، افزود: نهایتا وقتی به مکان بعدی راه می‌یابد و باید گروگان هسته‌ای را آزاد کند، صدای رادیو فارسی ایران را می‌شنویم که تمام این‌ها نمی‌تواند اتفاقی بوده باشد و قطعا پیام‌های غرب را در ناخودآگاه جوانان وارد می‌کند.

وی با اشاره به اعتیادآور بودن این بازی‌ها ادامه داد: در کشورهایی چون چین و کره مراکز ترک اعتیاد بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود که تا چند سال آینده این مراکز در کشور ایران نیز راه بیفتد.

این کارشناس در خاتمه با اشاره به لزوم نظارت بر ساخت، تولید و انتشار این بازی‌ها اظهار کرد: این بازی‌ها با قیمت نازل و به وفور در بازار وجود دارد و نسل کودک، نوجوان و جوان کشور را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا