معاون وزیر اقتصاد:

مفاد برخی تفاهم نامه ها با ترکمنستان اجرایی نشده است

مفاد برخی تفاهم نامه ها با ترکمنستان اجرایی نشده است

معاون وزیر اقتصاد گفت: تاکنون ۱۴ اجلاس و چندین تفاهم نامه با کشور ترکمنستان انجام شده است ولی تعدادی از بندهای این تفاهم نامه ها اجرایی نشده است.

محمد خزاعی در همایش کشوری میز تجاری ترکمنستان که شامگاه چهارشنبه در هتل بوتانیک گرگان برگزار شد، با بیان این که استراتژی کلی ما توسعه تجارت و گسترش روابط با ترکمنستان است، اظهار کرد: پیروزی ما در مذاکرات هسته ای و برداشته شدن قطعنامه های علیه ایران یکی از مهم ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است ولی این موفقیت به تنهایی برای توسعه روابط ما کافی نیست.

وی افزود: در حوزه تجارت پایداری و افزایش مبادلات ما با ترکمنستان به دو عامل تعامل درست دستگاه ها و سازمان ها و نهادهای ذیربط دارد و دوم نیز کیفیت کالاهایی است که صادر می کنیم.

خزاعی بیان کرد: ما برخی از بازارهایی که داشتیم را به دلیل کیفیت پایین کالاهای صادراتی از دست دادیم و البته در حوزه تجارت خارجی و حضور در بازرهای بین المللی معارضین جدی داریم.

وی افزود: نفس کار تجارت خود رقابت زا است و حضور اقتصادی ایران در کشورهای سی آی اس از منظر دشمنان ما حضوری سیاسی تلقی می شود و به همین دلیل اگر دست شان برسد مخالفت می کنند.

خزاعی قانون گرایی، افزایش کیفیت در صدور کالاها و تعاملات درست و مناسب و هم افزایی دستگاه را از علل افزایش اعتماد سازی برای صادرات بیشتر عنوان کرد.

گفتنی است در این همایش میهمانانی از اتاق های بازرگانی خراسان شمالی، رضوی و سمنان، مازندران و همچنین بازرگانان و تجار طرف مبادله با ترکمنستان حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا