رئیس کل جدید مالیاتی برنامه های این سازمان را اعلام کرد

رئیس کل جدید مالیاتی برنامه های این سازمان را اعلام کرد

تهران- ایرنا- رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی برنامه های در دستور کار این سازمان را اتمام طرح جامع مالیاتی، ایجاد شفافیت مالی، تکمیل مالیات های مستقیم، فرهنگ سازی مالیاتی و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

«سیدکامل تقوی نژاد» در حاشیه مراسم تودیع و معارفه خود در جمع خبرنگاران افزود: باید بتوانیم با فرهنگ سازی و ایجاد اعتماد بین مردم و سازمان امور مالیاتی، مالیات را از مردم دریافت کنیم و آنها را به صورت صحیح در فرایندهای زیرساختی که سبب رشد اقتصادی می شود، به کار ببریم.
وی ادامه داد: مردم باید با سازمان امور مالیاتی آشتی کنند و این امر فقط از طریق فرهنگ سازی درست امکان پذیر است.
تقوی نژاد استفاده از ابزارهای الکترونیکی را در سازمان مالیاتی ضروری دانست و گفت: ما باید از دستگاه های مختلف مانند قوه قضائیه و مجلس برای استفاده این ابزارهای الکترونیکی کمک بگیریم.
وی درباره رقم مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده گفت: قانون بودجه سال 1395 در حال تدوین است و هنوز نهایی نشده است.
تقوی نژاد افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.
رئیس سازمان مالیاتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره تدوین برنامه هایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت: ایجاد شفافیت مالیاتی و شناسایی نقاطی که قرارداد مالیاتی در آنها مطرح است، به ما کمک می کند جلو فرارهای مالیاتی احتمالی گرفته شود.
یکشنبه هفته گذشته تقوی نژاد با تائید هیات وزیران به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی انتخاب شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز دیروز (بیست و چهارم آذرماه) حکم وی را صادر کرد.
مراسم تودیع «علی عسکری» رئیس پیشین سازمان امور مالیاتی و معارفه تقوی نژاد عصر چهارشنبه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا