امضای قرارداد۴،۴ میلیاردی معدنی میان مغولستان و ۱۵ نهاد مالی بین المللی

امضای قرارداد۴،۴ میلیاردی معدنی میان مغولستان و ۱۵ نهاد مالی بین المللی

گروه معادن - مغولستان برای توسعه معدن اویوتولگوی (بزرگترین معدن طلا و مس جهان) یک قرارداد 4 میلیارد و 400 میلیون دلاری با چند نهاد مالی بین المللی و 15 بانک تجاری امضاء کرد.

به گزارش ماین نیوز، دولت مغولستان با کنارگذاشتن اختلاف خود با غول معدنی انگلیسی - استرالیایی 'ریوتینتو' بر سر توسعه معدن جنجالی 'اویوتولگوی' که یکی از بزرگترین معادن مس و طلای جهان است، برای توسعه و گسترش این معدن این قرارداد را با چند نهاد مالی بین الملی امضاء کرد.

این گزارش به نقل از بیانیه شرکت مادر این شرکت معدنی انگلیسی و استرالیایی اعلام کرد که این معدن که از 2،5 میلیارد تن طلا برخوردار است پیش بینی می شود تا 100 میلیارد دلار برای این کشور درآمد ایجاد کند و تا سال 2100 نیز قابل بهره برداری باشد.

دولت مغولستان و ریوتینتو در دو سال گذشته بر سر توسعه این معدن سرگرم مذاکره بودند که با اختلافاتی مواجه شدند و لذا توسعه این میدان معدنی به تاخیر افتاد و پروژه توسعه زیرزمینی 6.5 میلیارد دلاری معدن مس این کشور و درواقع رشد اقتصادی کشور مختل شد.

مغولستان در سالهای اخیر با رونق مواد معدنی که نمونه آن معدن طلا و مس اویوتولگوی است، از رشد اقتصادی هم سطح اقتصادهای توسعه یافته جهان برخوردار شد که در سال 2011 موفق شده بود به رکورد 17.5 درصدی دست یابد.

این تصمیم پس از موافقت 'چیمد سایخانبیلگ' نخست وزیر این کشور با توسعه فاز دوم پروژه عظیم معدن طلا و مس اویوتولگوی اتخاذ شد، چرا که اختلافات قبلی موجب فرار سرمایه گذاران خارجی و ضربه به اقتصاد این کشور شده بود، به گونه ای که سرمایه گذاری خارجی در این کشور از چهار میلیارد دلار در 10 ماهه اول سال 2012 به 791 میلیون دلار در مدت مشابه سال 2015 کاهش یافت.

براساس این گزارش، مغولستان با جمعیت سه میلیونی دارای یک تریلیون دلار منابع طبیعی زیرزمینی است که بهره برداری از آن می تواند این کشور را در رده کشورهای ثروتمند جهان قرار دهد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا