رقبای ما در بازار سنگ آهن به پایان کار خود نزدیک هستند

رقبای ما در بازار سنگ آهن به پایان کار خود نزدیک هستند

به گفته رئیس دومین شرکت بزرگ تولید سنگ آهن در جهان، سقوط قیمت سنگ آهن بسیاری از تولیدکنندگان را به مرز ورشکستی رسانده است.


به گزارش نرخ باكس و به نقل از بلومبرگ، امسال سنگ آهن 45 درصد عقب نشینی داشته که در نتیجه بسیاری از تولیدکنندگان با بهای تمام شده بالا به تدریج مجبور به خروج از بازار خواهند بود. در حالی که شرکت های بزرگ مانند ویل، ریو تینتو و بی ایچ پی بیلیتون، به افزایش تولید خود ادامه می دهند، قیمت ها همچنان نزولی است.
هفته گذشته سنگ آهن به زیر 39 دلار در تن رسید که پایین ترین سطح از 2009 می باشد. سال 2011 و در اوج تقاضای چین قیمت این کالا به 190 دلار در تن نیز رسیده بود.
سم والش، مدیر ارشد اجرایی شرکت ریوتینتو در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در لندن گفت: "بسیاری از تولیدکنندگان هستند که به اعتقاد ما مجبور خواهند شد بازار را ترک کنند. اینها فعلا با چنگ و دندان خود را نگه داشته اند. این شرکت ها ذخایر نقدینگی سهامداران خود را می سوزانند."
وی افزود: "به عقیده من حتی در قیمت 39 دلار در تن نیز عده زیادی با زیان تولید می کنند. دیر یا زود حجم تولید تعدیل خواهد شد."
کاهش قیمت ها بر روی سهام شرکت های معدنی اثر منفی داشته بطوری که امسال شرکت ریوتینتو 37 درصد از ارزش خود را از دست داده است. بی ایچ پی 47 درصد و ویل نیز 46 درصد زیان داشته اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا