نائب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی:

استفاده از ظرفیت های پژوهشی تحقیقاتی در تحقق تولید ملی ضروری است

استفاده از ظرفیت های پژوهشی تحقیقاتی در تحقق تولید ملی ضروری است

تبریز - نائب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ظرفیت های پژوهشی تحقیقاتی در دستیابی به اهداف تولید ملی ضروری است.

رضا پاشائی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اساتید و دانش آموختگان حوزه صنعت اظهار داشت: امروز یکی از مهم ترین مسائل برای حفظ هویت، استقلال، عزت و آینده ملت ایران، جدی گرفتن تحقیق علمی، پژوهشی و حرکت مصمم و برنامه ریزی شده در راه ارتقای علمی کشور است.

وی تولید علم را اساس دانایی دانست و افزود: دانایی خود یکی از مهمترین و بارزترین نمود توانایی است و اساس توسعه یافتگی کشورها در واقع همین دانش و توانایی است که در سرنوشت آدمیان دخیل است.

پاشائی خاطر نشان کرد: ما اکنون در دوره ای به سر می بریم که موتور محرک آن، دانش است و پیشرفته ترین صنایع مبتنی بر بالاترین تخصص ها از آن به دست می آید که این خود، سبب تولید اشتغال و ثروت می شود و در نهایت آسایش و امنیت اجتماعی را در پی دارد.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی ادامه داد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی بدون پرداختن به امرپژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود.

وی لازمه رسیدن به توسعه را همکاری تنگاتنگ دانشگاه با صنعت عنوان کرد و گفت: آنچه در این بحث حائز اهمیت است، استفاده مفید و موثر صنعت از ظرفیت های موجود تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه به منظور انجام اقدامات مدبرانه در خصوص بهبود تولید ملی در استان است.

پاشائی خاطر نشان کرد:  اگر تولید کنندگان از ظرفیت های پژوهشی موجود استفاده کنند و تصمیمات خود را بر پایه نتایج حاصل از کارهای پژوهشی قرار دهد، آنگاه با فرض تامین سایرالزامات مربوط به ارتقاء تولید ملی، نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد و تولید ملی، اهداف والای خود را لمس خواهد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا