رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

افتتاح معدن طلای ساریگونی/نعمت زاده مهمان کردستانی ها می شود

افتتاح معدن طلای ساریگونی/نعمت زاده مهمان کردستانی ها می شود

سنندج – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از افتتاح و بهره برداری از معدن طلای ساریگونی قروه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طی هفته آینده خبر داد.

محمد دره وزمی صبح امروز در جلسه شورای معاونین این سازمان، با اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان اظهار داشت: بعد از مدتها انتظار مردم استان طلای ساریگونی قروه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در جریان این سفر چند پروژه صنعتی در استان کلنگ زنی می شوند، افزود: لاستیک دهگلان به ظرفیت ۵۰ هزار تن، کارخانه سیمان شهرستان دیواندره و کارخانه سیگار شهرستان سقز از جمله این پروژه ها هستند.

وی با اشاره به کلنگ زنی کارخانه سیگار با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان سقز بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع و سرمایه گذاری ۲۶ میلیون یورو در شهرستان سقز احداث می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به تولید ۲۰ میلیارد نخ سیگار در کل کشور اشاره کرد و ادامه داد: در فاز اول کارخانه سیگار شهرستان سقز ۵ میلیارد نخ سیگار تولید و در فاز دوم آن ۵ میلیارد نخ دیگر به ظرفیت تولید اضافه می شود که تولید کارخانه سیگار سقز معادل نصف تولید سیگار در کل کشور خواهد بود.

دره وزمی پتروشیمی کردستان را از دیگر پروژه های قابل بهره برداری عنوان کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۵ هکتار به بهره برداری می رسد، که پروژه پتروشیمی ۴۶ هکتار از زمین اختصاص یافته را در برگرفته  و ۵۰ تا ۶۰ هکتار از زمین آن قابل استفاده برای کاربری صنعتی  است.

وی با اشاره به اینکه می توانیم در کنار پتروشیمی از این میزان زمین مازاد، برای ایجاد واحدهای پایین دست پتروشیمی استفاده کنیم، ادامه داد: برای ایجاد شهرک تخصصی و صنایع پایین دستی پتروشیمی با پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوزهای لازم صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری در شهرستان های بانه و مریوان اضافه کرد: تحقق این امر، نتیجه همدلی و همراهی کلیه بخشهای مختلف از جمله پیگیری های بی وقفه استاندار کردستان بود که جا دارد از زحمات وی تشکر و قدر دانی نمایم.

وی یادآور شد: صرف تصویب منطقه آزاد کافی نیست و باید برای تاثیر گذار بودن بر اقتصاد استان و کشور تلاش های جدی را در زمینه ایجاد زیرساختها و فراهم نمودن بسترهای لازم در جهت جذب سرمایه گذاری به انجام برسانیم.

دره وزمی به بحث پرهیز از خام فروشی، فرآوری معادن و احداث صنایع معدنی در استان از سال گذشته اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه، فرآوری تمامی گونه های معدنی را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به بهره برداری از معدن طلای قروه و اقدامات انجام شده برای معدن طلای سقز، افزود: امیدواریم با اجرای برنامه ها در مورد طلای سقز در آینده نزدیک شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در زمینه سنگ آهن در استان نیز تا کنون مجوزهایی در زمینه کنتسانتره، گندله و آهن اسفنجی صارد شده است، بیان کرد: اقداماتی توسط این سازمان برای تاسیس شرکت، توسعه معادن و صنایع معدنی در استان انجام شده است.

دره وزمی عنوان کرد: درجهت فرآوری سنگ آهن و ایجاد زنجیره تولید فولاد در استان و با پیگیری های بسیار شرکتی با ۴۲ درصد سرمایه گذاری ایمیدرو، ۲۸ درصد سرمایه گذاری ستاد اجرایی به نام هلدینگ صنایع معدنی تدبیر و ۳۰ درصد سرمایه گذاری هلدینگ صنایع معدنی امداد به نام کمیته امداد امام خیمنی(ه) تاسیس شده است.

وی در ادامه به صدرو مجوز اولیه پایانه صادراتی در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پایانه صادراتی هر چه سریعتر در سنندج به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید بر اینکه در استان کلنگ بی پشتوانه زمین نخواهیم زد، گفت: در صورت عدم پیشرفت فیزیکی پروژه پس از ۶ ماه توسط دارنده جواز تاسیس، تذکرهای لازم به وی داده می شود  و باز اگر پس از یک سال دارنده جواز تاسیس اقدامات اساسی را در جهت پیشرفت پروژه به انجام نرساند، اقدام به باطل نمودن جواز تاسیس می کنیم.

دره وزمی نبود محلی دائمی برای نمایشگاه های کردستان را یکی از دغدغه های صنعتگران، اصناف، تولیدکنندگان و تجار عنوان کرد و افزود: وجود محل دائمی برای نمایشگاه های استان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان با اشاره به گرفتن مجوز واگذاری برای محل دائمی نمایشگاه ها در استان به مساحت ۱۵ هکتار بیان کرد: با پیگیری های انجام شده این سازمان امیدواریم در آینده نزدیک شاهد احداث این محل مهم باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا