مدیر کل استاندارد خراسان شمالی:

۲۵جایگاه CNG خراسان شمالی بازرسی شد/ تاکید بر استاندارد سازی

۲۵جایگاه CNG خراسان شمالی بازرسی شد/ تاکید بر استاندارد سازی

بجنورد - مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۲۵جایگاه CNG این استان طی بازرسی‌های شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، در ۱۶ ایتم بحرانی، مورد بررسی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز در دومین جلسه شورای استاندارد استان خراسان شمالی که با حضور معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری و اعضای این شورا در محل سالن جلسات استانداری تشکیل شد، بر تسریع استاندارد سازی تجهیزات ورزشی و بدنسازی نصب شده در مکان‌های عمومی، بوستان‌های تفریحی، وسایل و تجهیزات غیر استاندارد مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی و توجه بیشتر اصناف، تولیدکنندگان وعرضه کنندگان کالا و خدمات تاکید کرد.

وی در خصوص جایگاه‌های CNG و باتوجه به اهمیت ایمنی و سلامت مردم اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵جایگاه CNG در استان وجود دارد که  طی بازرسی‌های شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، در ۱۶ ایتم بحرانی، مورد بررسی قرار گرفتند .

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاپایان آبان ماه ۱۰۰مورد تاییدیه ایمنی بازرسی آسانسور صادر شده است.

مهمان نواز تعداد تاییدیه های ایمنی صادر شده در مورد آسانسور را درسال گذشته ۱۹۷مورد ذکر کرد.

وی در ادامه به پیشنهاداتی که توسط دبیرخانه شورای استاندارد استان درخصوص الزام به بازرسی ادواری آسانسورها و الزام بهره گیری از نصابان آسانسورتایید شده استانی به منظور کنترل نظارت حاکمیتی بر نحوه عملکرد آنان ارائه شده، اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی  در مورد تسریع در استاندارد سازی جایگاه‌های سوخت استان نیز گفت: از جمله عناوین پیشنهادی دبیرخانه شورای استاندارد تسریع استانداردسازی جایگاه‌های سوخت CNG استان بوده که مقرر شد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی و شهرداری‌های استان، جایگاه‌های CNG تحت پوشش را ملزم به تسریع در ارائه درخواست بازرسی و پیگیری رفع نواقص احتمالی کنند.

وی افزود: همچنین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز به هنگام صدور مجوز برای جایگاه‌های جدید CNG و نیز برای جایگاه‌های در دست احداث، بایستی رعایت ضوابط و اخذ تاییدیه استاندارد را از جمله الزامات خود قرار دهند.

در این جلسه همچنین پیشنهاداتی توسط دبیرخانه شورای استاندارد استان درخصوص الزام به بازرسی ادواری آسانسورها و الزام بهره گیری از نصابان آسانسور تایید شده استانی به منظور کنترل  نظارت حاکمیتی بر نحوه عملکرد، تسریع در استاندارد سازی جایگاه‌های سوخت استان و ... ارائه و بررسی شد.

از جمله عناوین پیشنهادی دبیرخانه شورای استاندارد تسریع استانداردسازی جایگاه‌های سوخت CNG استان بود، که مقرر شد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی و شهرداری‌های استان، جایگاه‌های CNG تحت پوشش را ملزم به تسریع در ارائه درخواست بازرسی و پیگیری رفع نواقص احتمالی نمایند.

همچنین مقرر شد تا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز به هنگام صدور مجوز برای جایگاه‌های جدید CNG و نیز برای جایگاه‌های در دست احداث، رعایت ضوابط و اخذ تاییدیه استاندارد را از جمله الزامات قرار دهند.

دفاتر امور شهری و روستایی استانداری نیز دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوزهای ساخت و ساز (شهرداری‌ها و ...) را مکلف کرد تاحریم های قانونی ایمنی استاندارد جایگاه‌های موجود را رعایت کنند؛ مسئولیت استانداردسازی جایگاه‌های در اختیار شهرداری‌ها، با شهرداری‌ها است و شهرداران باید در عقد قرارداد با بهره برداران، اخذ تأییدیه استاندارد را در زمان مشخص الزام و جایگاه داران نیز موظف به اخذ تاییدیه استاندارد شدند.

در ادامه این جلسه بندهای ذیل مورد تایید شورای استاندارد استان قرار گرفت:

- الزام دستگاه‌های دولتی و ساختمان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها، هتل‌ها و... دارای آسانسور به پیگیری درخواست و انجام بازرسی ادواری و تمدید تاییدیه های ایمنی و کیفیت آسانسورها و عدم استفاده از آسانسورهای فاقد تاییدیه دارای اعتبار.

- الزام و ابلاغ دستگاه‌های متولی به پیمانکاران مسکن مهر درخصوص استفاده از صرفاً شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت معدن خراسان شمالی با عنایت به استانی بودن حوزه فعالیت شرکت‌های مذکور و مشکل در فرآیند اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت برای شرکت‌های خارج استانی و ترجیجا تعمیم موضوع به واحدهای مسکونی بخش خصوصی.

- مقرر شد دستگاه اجرایی مرتبط، به نصابان و فروشندگان مجاز آسانسور درخصوص انجام خدمات سرویس و نگهداری و بهره برداری برای صرفا آسانسورهای دارای تاییدیه و کیفیت معتبر و عدم راه اندازی آسانسورها قبل از اخذ تاییدیه مذکور، الزام و ابلاغ نمایند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا