احرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی خبر داد:

۲۰۱۶ ؛ سال تجدید ساختار فولادسازان

۲۰۱۶ ؛ سال تجدید ساختار فولادسازان

گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد گفت: قریب به اتفاق شرکت کنندگان در نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه و شرکت‌های حاضر در این کنفرانس امیدوار به بهبود بازار فولاد در سال 2016 نیستند و به همین دلیل تجدید ساختار شرکت‌ها در الویت کاری سال آینده میلادی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ماین نیوز به دبی، بهادر احرامیان در حاشیه نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در هتل آتلانتیس پالم دبی با اشاره به اینکه عمده مباحث مطرح شده در نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه در خصوص رکود حاکم بر بازار بوده است، گفت: حضور شرکت‌ها و افراد ایرانی در این کنفرانس بسیار خوب بوده و همه امیدوارند هرچه زودتر رابطه ایران با دنیا مجددا برقرار شود و بتوانند کار کنند.

وی در عین حال عنوان کرد که پیش‌بینی متال بولتن و پیش بینی‌های مطرح شده در کنفرانس با هدف تولید 55 میلیون تن فولاد ایرات تا 1404 بسیار تفاوت دارد.

خبرنگار ماین نیوز با بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد گفت‌وگویی انجام داده که متن آن به شرح زیر است:

آقای احرامیان نوزدهمین کنفرانس آهن و فولاد خاورمیانه را تاکنون چطور ارزیابی می‌کنید؟

کنفرانس خوب بوده است اما وضعیت آهن و فولاد جهان با رکود مواجه است و از جو محیط کنفرانس می‌توان این موضوع را به خوبی برداشت کرد. حضور ایرانی‌ها در کنفرانس خوب بوده است و نشان می‌دهد که همه امیدوارند رابطه با دنیا برقرار شود و بتوانند کار کنند.

پنل‌های کنفرانس چطور بوده‌اند؟

پنل‌ها هم خوب بودند. البته در پنل ایران مهمانان فولاد مبارکه نبودند و شاید اگر می‌بودند، بهتر می‌توانستیم پنل را برگزار کنیم. سایر پنل‌ها هم خوب بود و اطلاعات خوبی ارائه شد.

اوضاع بازار جهانی فولاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همه پیش‌بینی‌ها این است که حداقل در سال 2016 نیز اوضاع رو به بهبودی نخواهد رفت. احتمالا سال آینده مقداری شاهد تغییر ساختار شرکت‌ها خواهیم بود. رکود اگر قرار باشد مراحل خود را طی کند، یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد، تجدید ساختار شرکت‌هاست. سال 2016 شاهد این مرحله خواهیم بود.

در پنل ایران چه مبحثی را مطرح کردید؟

وضعیت روز بازار ایران و به ویژه پس از رفع تحریم‌ها، موقعیت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری و انواع همکاری‌ها با ایران و اینکه کدام یک از بخش‌ها مهمتر خواهند بود، در پنل مطرح شد. موضوع سنگ آهن ایران و رقابت پذیری آن و قیمت تمام شده آن نیز مطرح شد. درباره زمان‌بندی رفع تحریم‌ها نیز صحبت شد و درباره اینکه در چه دوره‌ای و در چه افقی می‌توانیم وضعیت کاملا عادی را در ایران ببینیم نیز کاملا بحث شد.

در مورد آینده صنعت فولاد ایران ارزیابی کارشناسان خارجی چیست؟

پیش‌بینی متال بولتن با برنامه‌ای که در کشور اعلام می‌شود، خیلی فرق دارد. اعداد متال بولتن با هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 متفاوت است و پیش‌بینی که اینجا می‌شود، اعداد معتدل‌تری است.

نقطه نظر خاص دیگری هم دارید؟

آنچه که فعلا می‌توان جمع‌بندی کرد این است که تمام کشورها و شرکت‌ها با توجه به رکود حاکم بر بازار فولاد و دورنمای آن که در میان مدت چندان بهبود نخواهد داشت، همگی برنامه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری خود را دوباره مرور و تغییر می‌دهند. همه قبول کرده‌اند که صنعت فولاد رشد مورد انتظار را نخواهد داشت و طبق همین امر همه برنامه‌ها در حال تجدید ارزیابی است.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا