تاکید کشورهای عضو شانگهای بر توسعه روابط با ایران

تاکید کشورهای عضو شانگهای بر توسعه روابط با ایران

جمهوری اسلامی ایران وکشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه برگسترش و توسعه همکاری های فی مابین تاکید کردند.

به گزارش نامه نیوز، «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه چهاردهمین نشست نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در شهر «جن جو» چین دیدارهای جداگانه ای با «لی کچیانگ»، «دیمیتری مدودف» و «محمد نواز شریف» نخست وزیران چین، روسیه و پاکستان و همچنین «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان داشت.

 طرفین در این دیدارها خواستار توسعه همکاری ها و گسترش مناسبات در چارچوب قوانین مربوط به سازمان همکاری شانگهای شدند.

استفاده از ظرفیت های بالا در کشورهای عضو و گسترش همکاری در زمینه های مختلف از دیگر محورهای گفت وگوهای «واعظی» با نمایندگان عالی کشورهای روسیه، چین، پاکستان و افغانستان بود.

طرفین همچنین با اشاره به اصل تعامل و احترام به تمامیت ارضی کشورهای عضو، بر اجرای صلح پایدار همراه با ثبات و آرامش در منطقه تاکید کردند.
تقویت همکاری های درون سازمانی و ارتقای سطح مشارکت های اقتصادی منطقه ای، از دیگر مواردی بود که در دیدار میان «واعظی» با نخست وزیران چین، روسیه، پاکستان و رئیس اجرایی دولت افغانستان به آن اشاره شد.
چهاردهمین نشست نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای روز سه شنبه به کار خود پایان می دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری ایران قرار است در پایان این نشست عازم شهر «ووجن» در استان «جه جیانگ» در شرق چین شود تا در دومین نشست جهانی اینترنت که از فردا - چهارشنبه - به مدت سه روز در این شهر برگزار می شود، شرکت کند.
اعضای سازمان همکاری شانگهای شامل شش عضو ثابت چین، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و پنج عضو ناظر جمهوری اسلامی ایران، هند، پاکستان، مغولستان، افغانستان است. این سازمان سابقه فعالیت 14 ساله دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا