"کمپینی" که 30 درصد اقتصاد نیوزلند را فلج کرد

چندی قبل یک گروه حمایت از حقوق حیوانات، فیلمی در رسانه های اروپایی منتشر کرد که نشان می داد آزمایشات و رفتارهای بیرحمانه ای بر روی حیوانات در مزارع این کشور انجام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، نیوزلند یکی از قطبهای پرورش دام در قاره اقیانوسیه به شمار می رود. این فیلم که توسط یک دوربین مخفی گرفته شده بود جدا کردن گوساله ها از مادرشان در بدو تولد، و همچنین بدرفتاری با حیوانات تازه متولد شده توسط شرکتهای صادر کننده تولیدات دامی، و همچنین کشتارگاهها را به تصویر می کشید.

در پی انتشار این فیلم "جو کی" نخست وزیر نیوزلند گفت: صنایع لبنی این کشور پس از این اقدام، با واکنشهای تند سیاسی مواجه خواهد شد. به گفته کی اقدام این گروه به نوعی یک کارشکنی اقتصادی محسوب می شود؛ چرا که هدف از انجام این کار بازداشتن خریداران بین المللی از خرید تولیدات دامی نیوزلند است؛ که طبیعتاً به اقتصاد این کشور آسیب خواهد رساند.
این کمپین با شعار "نجات حیوانات از بهره کشی" یک فیلم تبلیغاتی در روزنامه گاردین منتشر کرده و با انتشار تصویری که یک گوساله زخمی را در میان یک لیوان شیر نشان می دهد، و همچنین با اشاره به کشته شدن دو میلیون گوساله در سال، صنعت پرورش دام در نیوزلند را به بی رحمی متهم کرده است.
تولیدات دامی بیش از یک چهارم از 49 میلیارد دلار، صادرات نیوزلند را تشکیل می دهند؛ این اقلام همچنین 30 درصد از چرخه اقتصاد این کشور را شامل می شود. بطور تقریبی حدود 11.500 مزرعه دار در این کشور مشغول به کارند؛ که بزرگترین گروههای تجاری صادر کننده محصولات دامی منطقه را شامل می شوند. در پی انتشار این فیلم مقامات دولتی شروع به سرمایه گذاری در سازمانهای متعدد حمایت از حیوانات کرده اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا