شاخص کل بورس مثبت شد؛

سبز پوشی تالار حافظ در آستانه جشن هسته ای

سبز پوشی تالار حافظ در آستانه جشن هسته ای

در معاملات امروز شاخص کل 16 واحد رشد کرد و به عدد 62هزار و 233 رسید. همچنین در این روز سهامداران 375 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 74میلیارد تومان در 33 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.


 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل پس از دو روز متوالی افت، سبزپوش شد تا نشان دهند در آستانه نشست حکام برای بسته شدن پرونده هسته ای ایران، بازار سهام جشن هسته ای برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز شاخص کل 16 واحد رشد کرد و به عدد 62هزار و 233 رسید. همچنین در این روز سهامداران 375 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 74میلیارد تومان در 33 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در این روز نمادهای بانک انصار، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و بانک سینا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردد. این در حالی بود که نمادهای تاپیکو ، مپنا و خدمات انفورماتیک بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.

همچنین در جریان معاملات روز سه شنبه شاخص بازار اول در حالی 44 واحد مثبت شد که شاخص بازار دوم 151 واحد نزولی شد.

همچنین در این روز بانک ها، زراعت و انبوه سازی در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

همچنین نمادهای مگسال، بیسکویت گرجی، عمران و توسعه فارس، شیشه و گاز، قند مرودشت، کنتورسازی و قند هکمتان بیشترین افزایش قیمت ها را داشتند.

این در حالی بود که نمادهای ایران یاساتایر، کاشی و سرامیک سینا، پارس خزر، کاغذ سازی کاوه، بیمه ملت، تولیدی شهید قندی و لامپ پارس شهاب با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سهامداران بیشترین تقاضا را برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، پست بانک، ایران ترانسفو، صنایع شیمیایی سینا، اورای مشارکت شهرداری شیراز و کمک فنر ایندامین ثبت کردند.

این در حالی بود که بیشترین عرضه ها در نمادهای بانک کارآفرین، تهران شیمی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، گلوکوزان و گروه صنعتی بوتان ثبت شد.

در پایان معاملات امروز بانک ملت با معامله 44 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و مگسال با معامله 89 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا