توربین‌ زیمنس توسط متخصصان ایرانی داخلی سازی شد

توربین‌ زیمنس توسط متخصصان ایرانی داخلی سازی شد

ایران با انتقال دانش، ساخت توربین‌های v۹۴.۲ در کلاس e که یکی از انواع توربین‌های ساخت زیمنس است را داخلی سازی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز پنجمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی v94.2 در نیروگاه پرند با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیران ارشد صنعت برق کشور آغاز به کار کرد.

در ابتدای این همایش ذوالغفور ضیایی رئیس این دوره از این همایش اظهار داشت: این دوره از همایش به دلیل گسترش استفاده از واحدهای v94.2 در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که هم اکنون 173 واحد از توربین‌های v94.2 که 46 واحد سیکل ترکیبی، 12 واحد سیکل ترکیبی در حال نصب، 11 واحد در صنعت نفت و گاز و 104 واحد گازی که نیاز به تبدیل شدن به سیکل ترکیبی را دارند در کشور نصب شده است.

وی افزود: در پایان سال جاری حدود 44 درصد قدرت نصب شده نیروگاهی کشور در اختیار این واحدهاست و با سیکل ترکیبی شدن 104 واحد سیکل ساده این ظرفیت به 49 درصد می‌رسد.

ضیایی ادامه داد: در همایش امسال که دو روز به طول می‌انجامد قرار است به 153 سوال پذیرفته شده از سوی بهره‌برداران و فعالان واحدهای v94.2 پاسخ داده شود.توربین‌های v94.2 که توربین‌های مورد استفاده در نیروگاه‌های حرارتی هستند در سال‌های گذشته برای اولین بار از کشور آلمان و از شرکت زیمنس خریداری شدند و شرکت مپنا در طی این سالها به انتقال دانش این توربین‌ها اقدام کرده و هم اکنون ساخت توربین‌های v94.2 در ایران کاملاً بومی سازی شده‌اند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا