دولت از محل خروج مسافران چقدر درآمد کسب کرده است؟

رشد 126 درصدی اخذ عوارض از سفرکردگان

رشد 126 درصدی اخذ عوارض از سفرکردگان

دولت از محل خروج مسافران از کشور 147 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

به گزارش صدای اقتصاد مسافرت های خارج از کشور و بخش دریافت عوارض همیشه به عنوان یکی از درآمدهای میلیاردی دولت به شمار می رود.  براساس آمارهای منتشر شده، دولت از محل خروج مسافران از کشور 147 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. این میزان عوارض اخذ شده از خروج مسافر از مرزهای کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی نیمه نخست سال 93، 4.9 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر مقایسه درآمدهای حاصل شده از خروج مسافران در دو سال اخیر نشان می دهد که مسافران ایرانی در نیمه نخست سال جاری عزم بیشتری برای رفتن به کشورهای دیگر داشته اند. این رشد به دو برابر و در یک مقایسه دیگر 126 درصد افزایش داشته است.

درآمد 343 میلیارد تومانی دولت از اخذ عوارض

آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد که در نیمه نخست سال 92 در مجموع 65 میلیارد تومان درآمد از محل خروج مسافران از مرزها به دست آمده بود که با رشد 113 درصدی در نیمه اول سال 93 به 140 میلیارد تومان بالغ شده بود. همچنین دولت پیش بینی کرده است تا پایان سال جاری 343 میلیارد تومان عوارض از این محل به دست آورد که این رقم نسبت به کل درآمدهای مالیاتی دولت سهم 0.4 درصدی را دارد.

عوارض خروج از کشور برای هر فرد چقدر است؟

براساس ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 37 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است. عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴ عوارض خروج هوایی برای هر نفر ۷۵۰,۰۰۰ عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰ عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند پیش‌بینی شده است.

سال(نیمه نخست)

درآمد از محل خروج مسافران از مرز

1392

65 میلیارد تومان

1393

140 میلیارد تومان

 1394

147 میلیارد تومان

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا