معاون وزیر ارتباطات در افتتاحیه الکامپ خبر داد

پیش‌بینی گردش مالی ۱۳۰ میلیارد دلاری برای آی‌سی‌تی در برنامه ششم

پیش‌بینی گردش مالی ۱۳۰ میلیارد دلاری برای آی‌سی‌تی در برنامه ششم

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سهم آی‌سی‌تی از جی‌دی‌پی ایران ۲.۷ درصد است گفت: پیش‌بینی برنامه ششم توسعه این است که رشدی دو برابری تا پایان برنامه ششم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری و اطلاعات خبرگزاری تسنیم، نصرالله جهانگرد در آئین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ که با یک ساعت و نیم تاخیر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به پژوهشی صورت کرده در حوزه آی‌سی‌تی اظهار کرد: این پژوهش که بر 9 بخش استراتژیک تاکید دارد مربوط به بعد از انقلاب می‌شود و در آن شاخص فناوری ارتباطات و اطلاعات رشد 19.4 دهم درصدی داشته که رشد آن در قبال سایر حوزه‌ها 2.5 تا 3 برابر است. 

وی عنوان کرد: مطالعه دیگری نیز در دهه پیش صورت گرفته که براساس جدول تلفیق مالی کشور بوده و ضریب بازگشت سرمایه گذاری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بخش‌های مختلف عنوان کرده است. کمترین بازگشت سرمایه با نرخ 4 برابری مربوط به حوزه کشاورزی و بیشترین آن مربوط به خود حوزه فناوری اطلاعات با نرخ بازگشت 15 برابری است. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه سهم آی‌سی‌تی از جی‌دی‌پی ایران 2.7 درصد است گفت: پیش‌بینی برنامه ششم توسعه این است که رشدی دو برابری تا پایان برنامه ششم داشته باشد. 

او افزود: گردش مالی بازار آی‌سی‌تی در حال حاضر 70 هزار میلیارد تومان است که قانونگذار پیش‌بینی کرده این رقم به 130 هزار میلیارد تومان تا پایان برنامه ششم توسعه برسد.

جهانگرد با بیان اینکه حضور فیروز‌آبادی در سمت فضای مجازی پنجره‌های رو به گسترش فعالیت این حوزه است ابراز کرد: صنعتگران این بخش باید در سه حوزه کار حرفه‌ای انجام دهند که یک مورد آن افزایش مهارت فعالان این حوزه است زیرا می‌گویند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت عمومی هستند. 

وی افزود: دومین حوزه که باید بنگاه‌ها را به آن ترغیب کنیم آن است که اجازه فعالیت به شرکتهای کوچکتر نیز بدهند. موضوع سوم که من پیشنهاد می‌دهم این است که صنع آسی‌سی‌تی ایران باید منطقه‌ای وجهانی رفتار کنند تا کیفت و کمیت محصولات فراهم شود.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا