رئیس کل گمرک ایران: اطلاع رسانی تجارت خارجی آنلاین می شود

رئیس کل گمرک ایران: اطلاع رسانی تجارت خارجی آنلاین می شود

تهران- ایرنا- رئیس کل گمرک ایران درباره حذف کاغذ در همه فرایندهای این سازمان و انتشار آنلاین آمار و اطلاع رسانی تجارت خارجی گفت: آمار روزانه تجارت خارجی و ترانزیت کالا از ماه آینده روی تارنمای گمرک ایران قرار می گیرد.

«مسعود کرباسیان» در دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار افزود: با این روش صادرکنندگان و واردکنندگان می توانند به طور روزانه وضع تجارت کشور را رصد کنند و اگر برای نمونه دیدند برنج بیش از اندازه وارد کشور شده است، دیگر برنج وارد نکنند تا متضرر نشوند.
دومین همایش ملی بهبود محیط کسب و کار بیست و سوم آذرماه با حضور «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری و «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل اجلاس سران برگزار شد.
رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد اینک 14 میلیون تن کالا در کشور ترانزیت می شود و گفت: فرایند صدور مجوزهای ترانزیت کالا در کشور از 45 به چهار روز کاهش یافته و تلاش این است که این زمان را به لحظه برسانیم تا فعالان ترانزیت کالا در کشور با کمترین هزینه و زمان فعالیت کنند.
کرباسیان اعلام کرد زمان ترخیص کالا از 26 به دو روز و زمان صادرات کالا از هفت به یک روز کاهش یافته و این موضوع باعث شده است درآمدهای دولتی از محل گمرک از سال 1393 نسبت به سال پیش از آن نزدیک به 65 درصد افزایش یابد.
وی از حذف کاغذ در همه فرایندهای گمرک خبر داد و گفت: همچنین پنجره واحد تجارت الکترونیک در گمرک راه اندازی شده و به صاحبان کالا و صادرکنندگان در هفت روز هفته خدمات 24 ساعته ارائه می کند.
معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد بیش از 95 درصد فعالان ترانزیت کالا از بازار کار ایرانی اند و ادامه داد: سامانه هوشمند ترانزیت، سامانه هوشمند موقعیت یاب (جی.پی.اس)، پلمپ الکترونیکی و دستگاه های ایکس.ری برای بهبود فضای کسب و کار راه اندازی شده است تا فعالیت ترانزیت کاران کشور راحت تر شود.
رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک الکترونیک به طور کامل راه اندازی شده است و در پایان راه خود قرار دارد اما دستگاه های دیگر باید با اجرای سامانه های مختلف بتوانند فرایندهای مختلف پیش از گمرک را کاهش دهند.
وی افزود: با راه اندازی گمرک الکترونیک از چهار روز پیش می دانیم چه کالایی به چه میزان و از چه مرزی وارد کشور خواهد شد.
به گفته کرباسیان، اکنون گمرک با 45 قانون، 15 کنوانسیون، 12 رویه، 23 ردیف وصولی درآمدی و 64 نوع معافیت روبرو است و در کارهای مربوط به گمرک 22 سازمان مختلف مجوز می دهند.
رئیس کل گمرک ایران درباره تنوع بسیار زیاد تعرفه افزود: بر همین پایه، گمرک برای بهبود فضای کسب و کار وظیفه خود را انجام داده است و دیگر سازمان ها باید خود را به گمرک برسانند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا