اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای مسائل زیربنایی بخش معدن

اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای مسائل زیربنایی بخش معدن

دنیای معدن - معاون امور معاون و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری مجموع اعتباری که برای ایجاد زیربناهای بخش معدن در کشور اختصاص یافته 50 میلیارد تومان بوده است.

جعفر سرقینی ظهر امروز در نشست صمیمی با فعالان بخش معدن و صنایع معدنی در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه ما اعتقاد داریم که سرمایه گذار عاقل بوده و در جایی سرمایه گذاری می کند که کمترین ریسک را داشته باشد بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول سرمایه گذاری سرمایه گذاران نیست.

وی با بیان اینکه با اشاره به مشکل خوراک کارخانه فولاد قاین، گفت: یک سری مسئولیت هایی در این رابطه داریم که اگر این کارخانه پیشرفت کند به موقع در مورد خوراک آن تصمیم‎گیری می کنیم.

معاون امور معاون و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مشکل مطرح شده در این جلسه مبنی بر افزایش مالیات ها و به صرفه نبودن فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی افزود: ما هم گرفتار مالیات هستیم و حتی در شرکت ایمیدرو که یک شرکت وابسته به دولت است نیز براساس بودجه ای که می‎بندیم یک دوازدهم یک دوازدهم مالیات این شرکت بسته می شود.

سرقینی با بیان اینکه در سال جاری مجموع اعتباری که برای ایجاد زیربناهای بخش معدن در کشور اختصاص یافته 50 میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: برای رفع مشکل زیربنایی در منطقه معدنی شاهکوه نهبندان باید طرحی در نظر گرفته شود تا هر سال مقداری اعتبار به آن اختصاص یابد تا این مشکل مرتفع گردد.

وی در مورد ضعیف شدن قانون چک ها گفت: این قوانین از سوی مجلس تصویب می شود و باید به گوش نمایندگان برسد تا آن را اصلاح نمایند.

معاون امور معاون و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای رفع برخی از مشکلات در استان ها و تصمیم گیری بهتر برای آن در برخی از بخش ها که قانون اجازه داده است اختیارات وزارتخانه به روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در استان ها تفویض شده است.

سرقینی با بیان اینکه برخی از افراد برای دریافت پروانه های بهره برداری سوء استفاده می کنند، گفت: اولویت ما برای صدور پروانه های بهره برداری در بخش معدن، معادن زغال‎سنگ است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا