دلالی در حوزه معدن یکی از اصلی ترین مشکلات است

دلالی در حوزه معدن یکی از اصلی ترین مشکلات است

دنیای معدن - اعلام اولویت های سرمایه گذاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت کاری مطلوب بود که می تواند ثمرات مفیدی داشته باشد این کار یکی از درخواست هایی بود که همیشه بخش خصوصی از دولت داشت و اعلام چنین خبری می تواند برای این بخش خوشایند باشد.

مهندس ابراهیم جمیلی، رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: باید هوشیار باشیم که فرصت های پیش روی اقتصادمان را تبدیل به تهدید نکنیم. اقتصاد ما در چنین شرایطی که کشور چین شاهد کاهش رشد اقتصادی است و در اروپا نیز چندین کشور حوزه یورو با بحران اقتصادی مواجه هستند باید با دقت تر به پیش رود. باید ملاک های اقتصادی خود را تغییر داده و نقشه جدیدی برای افق اقتصادی کشورمان طراحی کنیم و به همین منظور شرایط اقتضا می کند که ما اولویت هایی که در اقتصاد مد نظر داریم را مورد واکاوی قرار داده و آنها را به ترتیب مشخص کنیم.
وی افزود: ما باید مزیت های اقتصادی کشورمان را بیابیم و به طور هدفمند روی آنها سرمایه گذاری کنیم.قطع می دانیم که بخش معدن کشورمان خارج از این اولویت ها نخواهد بود باید به بهترین شکل به آن پرداخته شود.
رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: در موضوع معدن باید از مرحله نخست یعنی اکتشاف معادن آغاز کنیم. برای نمونه معادنی اکتشاف شده اند که به هیچ عنوان کاری در حوزه استخراج سازماندهی شده در آن صورت نگرفته و این معضل نیز باید خیلی کارشناسانه حل و فصل شود.
جمیلی خاطر نشان کرد: دلال هایی آمده اند و در حوزه معدن سوء استفاده می کنند و مناطقی را به نام خود ثبت کرده اند. دلالی در حوزه معدن یکی از اصلی ترین مشکلات ما است که افرادی می آیند و به ضرر کلیت موضوع معدن و به نفع خودشان کار می کنند. ما باید برای جذب سرمایه گذار باید ایجاد انگیزه کنیم و فاصله ها را کاهش دهیم و نگذاریم مناطق اکتشافی مان سرگردان بمانند و برای این کار کسانی که مناطقی را اکتشاف می کنند باید اینکاره باشند و سابقه معدن کاری داشته باشند.
وی افزود: در بحث واگذاری ها نباید بی نظم و بی حساب و کتاب عمل کرد و مدعیان زیادی را به میدان کشاند.
دولت باید موانع را از سر راه معادن بردارد و نفس تازه ای به این حوزه بدمد.
جمیلی در پایان گفتگو اختصاصی با خبرنگار موج گفت: دیگر بهانه تحریم برای ضعف در عملکرد اقتصادی مان وجود ندارد اینک دیگر وقت عمل کردن است و باید ورود به بازار های بین الملل را آغاز کنیم و دیگر ماهی کوچک یک تنگ آب نباشیم و در همین حین نباید بگذاریم اقتصادمان بیش از این دولتی شود. امروز و با توجه به موضوع مذاکرات و رفع مشکلات بین المللی باید به پتانسیل های اقتصادی مان توجه کرده و مواردی همچون معادن، نفت، گاز و... را مورد تاکید هرچه بیشتر قرار دهیم و بیاییم هر یکی از اجزای اصلی اقتصادمان را در اولویت بندی و نگاه و درایت کارشناسانه ببینیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا