عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان سنگ آهن تاکید کرد‌ :

الزام خروج پروژه های بزرگ از انحصار شرکت های دولتی و شبه دولتی

الزام خروج پروژه های بزرگ از انحصار شرکت های دولتی و شبه دولتی

گروه معادن >سنگ آهن - در این مقطع خام فروشی صورت نمی گیرد و قسمت عمده ای از سنگ آهن که در گذشته صادر می شد به اجبار قرار است تبدیل به کنسانتره و گندله شود .

به گزارش ماین نیوز، مهرداد اکبریان در خصوص بهای سنگ آهن گفت : متاسفانه بهای سنگ آهن همچنان پایین است و دورنمای دو ساله برای افزایش قیمت دیده نمی شود .

وی افزود : برای افزایش قیمتها مسائل کلان جهانی مطرح است اما عمده ترین آن قدرت و توان لابی کنندگان بزرگ دنیا و جامعه تولید و مصرف سنگ آهن است تا قیمت این ماده پایین بماند و رقبا از میدان خارج شوند.

وی در خصوص واردات سنگ آهن نیز گفت : واردات سنگ آهن و کنسانتره در طول سالیان گذشته از برزیل انجام می شد که عمده خریدار آن هم فولاد خوزستان بود زیرا کارخانه ای مانند فولاد خوزستان از نوع سنگ آهن مرغوب استفاده می کرد سنگ آهنی که فسفر و گوگرد نداشته باشد و دارای عیار بالای 64 درصد باشد .

اکبریان در مورد رکود حاکم بر اقتصاد کشور نیز افزود : بحث رفع رکود 4 راهکار دارد در وهله اول کاهش بهره بانکها و در مرحله بعدی اصلاح و رفع نقایص 3 هزار قانون دست و پاگیر است همچنین پروژه های بزرگ و سرمایه گذاری های کلان باید از انحصار شرکت های دولتی و شبه دولتی خارج شود و در نهایت یک مبارزه اساسی با فساد دولتی و اداری در کشور صورت گیرد در این صورت می توان به خروج از رکود اقتصادی امیدوار بود که بخش معدن نیز قطعا یکی از این اینهاست.

وی با بیان اینکه تولید سنگ آهن و فولاد درکشور ضررده است گفت: باید تولیدکنندگان را کمک کرد تا زیان و خسارت آنها را به حداقل برسانیم.

اکبریان با بیان اینکه تعریف درستی از خام فروشی نشده است گفت : در این مقطع خام فروشی صورت نمی گیرد و قسمت عمده ای از سنگ آهن که در گذشته صادر می شد به اجبار قرار است تبدیل به کنسانتره و گندله شود .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا