رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ماشین سازی تبریز به جای واگذاری احیا شود

ماشین سازی تبریز به جای واگذاری احیا شود

تبریز - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تعامل صورت گرفته با وزرای صنعت و اقتصاد شرکت ماشین سازی تبریز به جای واگذاری به تولید کننده پوشاک، احیا خواهد شد.

رضا رحمانی پیش از ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران‌ اظهار داشت: ماشین سازی یک شرکت مادر است و سهم مهمی در صنعتی کردن ایران دارد و این صنعت مهم کشور را نباید به یک تولید کننده پوشاک واگذار کرد.

وی در ادامه افزود:‌ شرکت موفق و با قابلیت ماشین سازی در این سال ها به علت محدود شدن دچار مشکلاتی شده است ولی با وجود این مشکلات صادرات قابل توجهی به کشورهایی مختلف از جمله اروپا داشته و این نشان از ظرفیت موجود در این شرکت است.

نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان شد:‌ کارکنان این شرکت با تعصب خاص و تجربه منحصربفردی که دارند می توانند این شرکت را احیا کنند به شرطی که مقدمات کار فراهم شده و سایه سنگین خصوصی سازی از سر این شرکت مادر برداشته شود.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه تجربه نشان داده است که خصوصی سازی در کشور موفقیت چندانی نداشته، ‌ما هم اگر نمی توانیم گذشته را جبران کنیم حداقل از بروز مشکلات مشابه جلوگیری کنیم و به همین علت نیز درصدد اصلاح قانون خصوصی سازی هستیم تا پول داشتن تنها شرط خرید شرکت های دولتی نباشد بلکه اهلیت و چندین فاکتور دیگر نیز در واگذاری ها سنجیده شود.

رحمانی با تاکید بر لزوم حمایت از ادامه فعالیت ماشین سازی تصریح کرد:  ماشین سازی باید بروزرسانی و احیا شود و در این زمینه جلسات متعددی با کارشناسان امر و وزرای صنعت و اقتصاد داشته ایم و وزرای صنعتی و اقتصاد هر دو موافقت کردند تا ماشین سازی در این مرحله به جای واگذاری باید احیا شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا