تقویت بازار مس به دلیل کاهش تولید

تقویت بازار مس به دلیل کاهش تولید

روز چهارشنبه و با تداوم آهنگ کاهش تولید از سوی کارخانجات، بهای مس اندکی افزایش یافت.

 

به گزارش نرخ باكس و به نقل از وال استریت ژورنال، بهای مس در بورس کالای نیویورک با 0.6 درصد رشد به 2.066 دلار در هر پوند رسید. تا اینجای سال به دلیل تقاضای ضعیف از سوی چین، قیمت مس حدود 27 درصد افت کرده است. مس با توجه به کاربرد گسترده ای که در صنایع مختلف دارد به عنوان فشارسنج سلامت اقتصادی مورد توجه تحلیل گران است.
پس از یک سال ضعیف، بالاخره شرکت های تولید کننده تصمیم گرفته اند به عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار پاسخی بدهند و از تولید خود بکاهند.
روز سه شنبه شرکت آنگلو امریکن مک موران PLC اعلام کرد که عملیات های خود را تجدید ساختار خواهد کرد. شرکت فری پورت در اعلامیه مشابهی گفت که طی دو سال آینده مخارج سرمایه ای خود را به میزان 1 میلیارد دلار کاهش خواهد داد. شرکت گلنکور و سایر معدنی ها نیز در واکنش به افت قیمت ها، تدابیر مشابهی اتخاذ کرده اند.
یکی از تحلیل گران در نیویورک می گوید: "اگر توقف عملیات سبب شود تعداد شرکت های معدنی کاهش یابد، قطعا چنین رویدادی به کاهش تولید منجر خواهد شد."
لازم به ذکر است که انتشار آمار تورم بیش از انتظار چین نیز به تقویت بازارها کمک کرد. دفتر آمار ملی چین در روز چهارشنبه اعام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده در نوامبر امسال در مقایسه با سال گذشته 1.5 درصد افزایش داشته است. رقم افزایش تورم در ماه اکتبر 1.3 درصد گزارش شده بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا